آزمایش واکسن مادام‌العمر جهانی آنفلوانزا روی حیوانات

محققان آمریکایی در تلاش‌اند تا با ساخت واکسنی عالم‌گیر دست به مبارزه با آنفلوانزا بزنند. آن‌ها معتقدند با زدن فقط چند بار از این واکسن (به‌جای سالی یک‌بار) بدن تا آخر عمر در برابر ویروس مقاوم می‌شود و به همین دلیل آزمایش روی حیوانات را شروع کرده‌اند.

 

به گزارش خبرآنلاین، محققان دانشگاه پنسیلوانیا به رهبری دکتر Drew Weissman معتقدند بدن انسان هربار می‌تواند نسبت به گذشته قوی‌تر با آنفلوانزا مبارزه کند. آن‌ها در واکسن جدید به یک بخش متفاوت از ویروس حمله می‌کنند که سریع تکامل پیدا نکرده و از این طریق واکنش بسیار قوی‌تری در سیستم ایمنی بدن را ایجاد می‌کند.{لینک}{لینک}

آزمایش آن‌ها روی موش‌ها نشان داد این حیوان در طول 30 هفته توانست در برابر سه نوع مختلف از ویروس کشنده مقاومت پیدا کند.اگر آزمایش روی موش‌ها موفقیت‌آمیز شود، اولین نسخه انسانی آن در سال‌های آینده تولید خواهد شد.

جزییات تحقیق مذکور را در اینجا بخوانید.

سالانه 30 هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند و به گفته دکتر اسکات هنسلی، استاد میکروبیولوژی، حتی اگر تأثیر واکسن جدید روی نیمی از جمعیت انسانی به دست آید، موفقیت بزرگی علیه این ویروس کشنده به دست خواهد آمد.

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =