واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دوئل یوز‌ها و ماتادورها

سرگیو راموس، کاپیتان تیم اسپانیا نیز در حساب توئیتری خود با اشاره به دو عکس منتشر شده از حضور زنان در استادیوم آزادی نوشت:آنها برندگان امشب هستند. امیدوارم که این اولین‌بار از بارهای بسیار(بعدی) باشد.

مستوره برادران‌نصيري: به گزارش خبرآنلاین، چهار سال پیش به وقت بازی ایران و آرژانتین، عادل فردسی‌پور جمله‌ای گفت که هنوز هم بر سر زبان‌هاست؛«چقدر خوبیم ما». اگر دیشب باز هم عادل گزارشگر این بازی بود، حتما علاوه بر این جمله می‌گفت: چقدر هم‌دل و متحد هستیم ما.

البته دیشب جواد خیابانی هم به روال اغلب گزارش‌های بانمک و جذابش جملاتی داشت که هنوز یک روز بعد از بازی دست‌مایه کاربران فضای مجازی باشد، خصوصا که یک کاربری در توئیتر نوشته بود: صبح بلند شدم و دیدم زندگی هنوز جریان داره!

جز این، اشاره چندین باره خیابانی به اینکه سعید عزت‌الهی زبان اسپانیایی بلد است، سبب شد که کاربران حتی در کامنت‌های صفحه اصلی فیفا در ایسنتاگرام نیز به این موضوع اشاره کنند تا جایی که کاربری نوشته بود:«جواد خیابانی تو راه خونه هر کی رو می‌بینه بهش می‌گه سعید عزت‌الهی اسپانیایی بلده».

اما چیزی که بیشتر از همه دست‌کم در همین صفحه اصلی فیفا در اینستاگرام که با دو عکس به بازی ایران و اسپانیا پرداخته بود، خودنمایی می‌کرد، کامنت‌های ایرانی و غیرایرانی درباره بازی جنگنده و خوب ایران بود.

در تصویر مربوط به شادی گل اسپانیا به ایران بسیاری از کاربران غیرایرانی با تاکید براینکه ایران بازی خوب، قابل دفاع و حتی برابری در مقابل اسپانیا داشت، برای بازی بعدی در برابر پرتغال ابراز امیدواری کرده بودند که ایران برنده این بازی باشد.

البته صفحه اینستاگرام فیفا در پستی که حاوی چهار عکس از زنان و مردان تماشاگر بازی ایران در استادیوم آزادی و کازان بود، بیش از 21هزار کامنت داشت، اغلب کامنت‌ها ضمن احترام به بازی ایران و حضور زنان ایرانی به ورزشگاه آزادی ابراز امیدواری کرده بودند که این اقدام خوب که با پیگیری‌های دفتر رئیس جمهور بالاخره به وقوع پیوست، ادامه‌دار باشد.

جالب است بدانید که حتی سرگیو راموس، کاپیتان تیم اسپانیا نیز در حساب توئیتری خود با اشاره به دو عکس منتشر شده از حضور زنان در استادیوم آزادی نوشت:آنها برندگان امشب هستند.امیدوارم که این اولین‌بار از بارهای بسیار(بعدی) باشد.

یکی مثل تیم‌ملی ایران برای دفاع
یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین موضوعاتی که خصوصا به چشم کاربران خارجی فضای مجازی درباره بازی ایران در برابر اسپانیا مورد توجه قرار گرفت دفاع تیم ملی ایران بود.

از چهره‌ها توئیت دل‌پیرو، بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا بود که نوشت: ایران با استایل دهه هشتاد جوریی دفاع می‌کنه که انگار فردایی وجود ندارد؛ قهرمانانه.
یک پیج فوتبالی معروف ایتالیایی هم توصیه جالبی داشت: کسی را پیدا کن که از تو جوری دفاع کند که ایران از دروازه‌اش.
شاید همین دفاع جانانه بود که خیلی‌ها را به برد دربرابر پرتغال امیدوار کرده است، خصوصا مفسر معروف شبکه جهانی بی بی‌سی را که نوشت: جام‌جهانی یعنی این‌طور با غرور و اشتیاق و قدرت بازی کردن،اسپانیا شانس آورد، این تیم(ایران) می‌تواند پرتغال را شکست دهد.
یک کاربر خارجی هم نوشته بود:«ایران تا توان دارد از تو مراقبت می‌کند.» جمله‌ای که حتی مورد بحث سایرین قرار گرفته بود و به اعتقاد یک کاربر می‌تواند در تبلیغات کالای ایرانی هم استفاده شود.

من لایی خوردم، بدم لایی خوردم
اگر بگوییم قبل از جمله «لایی امیری به پیکه» از کلمه «حماسه» استفاده کنیم، بی راه نرفته‌ایم، دست‌کم برای کاربران ایرانی این لایی در حد یک حماسه بود و هشتگ لایی در فضای مجازی هزاران واکنش داشت.

جالب‌ترین آن البته تلفیق دیالوگ معروف نقی معمولی در سریال پایتخت بود که خیلی از کاربران با این مضمون از زبان پیکه به آن اشاره داشتند: من لایی خوردم...بدم لایی خوردم...ننگی بدتر از این نیست...فقط بذارید برم من.

خیلی‌ها این لایی را برابر با یک گل دانسته بودند و بر همین اساس ترانه معروف شکیرا، همسر پیکه را برای جام جهانی دوره‌های قبل تغییر داده بودند: اولا لایی، اولا لایی(سلام لایی).

پدرم هنوز برنگشته «درسته گل مردود بود اما ما لذت شادی گل زدن به اسپانیا رو تجربه کردیم».

کاربری به نام میلادفسکی خیلی ساده و شیرین با این جمله به گل ایران اشاره داشت که به اعتقاد داور مسابقه آفساید اعلام شد. البته این تنها واکنش جالب به این موضوع نبود، کاربر دیگری معتقد بود برای پاک کردن آن گل آفساید از ذهنش به یک روانکاو نیاز دارد.

یکی از کاربران ایرانی هم در صفحه رسمی سایت فیفا نوشته بود:آقای داور! بابام هنوز از خوشحالی گل برنگشته چطور بهش بگم گل مردوده؟

ناگفته نماند که علی رغم شکست ایران در برابر اسپانیا، تقریبا از فحاشی به بازیکنان تیم حریف و یا داور مسابقه خبری نبود. شاید بتوان گفت این اولین بار بود که کاربران ایرانی در برابر یک شکست تا این حد خوددار، متین و با احترام برخورد کردند، هرچند که کیفیت بازی سردار آزمون مورد انتقاد تند برخی از کابران قرار گرفت اما این انتقادات معمولا بدون توهین بود.

80 میلیون امیدوار «این ایران پرتغال رو می بره»، جالب است بدانید این جمله مهم‌ترین تاثیر شکست ایران در برابر اسپانیاست، شاید به قول کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی کشورمان برد در برابر پرتغال رویا و آرزوی فعلی ما باشد اما برعکس بازی در برابر اسپانیا که روح کلی نظرات در فضای واقعی و مجازی بر پذیرش شکست تاکید داشت، حالا 80 میلیون ایرانی، 80 میلیون ضربان قلب به برد ایران در برابر پرتغال امید بسته، امیدی مقتدر.

خیلی از کاربران ایرانی از حالا درباره بازی ایران برابر پرتغال نوشته‌اند و روی برد ایران تاکید دارند، اما شوخی یکی از آنها جالب به نظر می رسد: ما هفته بعد هم پرتغال‌رو پوست می‌کنیم و هم می‌خورمیش!

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    1 0
    زنان حق دارن در ورزشگاه باشند... اما سوال اینه که چرا در معدود مواردی که این حق بهشون داده میشه مثلا همین حضور زنان ایرانی در ورزشگاه های روسیه، چرا ورزشگاه را با سالن مد و آرایش و بالماسکه اشتباه میگیرن و به جای اینکه مشغول تماشای بازی باشن دائم با ظاهری هزار قلم آرایش کرده و رنگ کرده در حال سلفی گرفتن از خودشون هستن... این ویژگی زنهای ایرانی است که از هر موقعیتی برای خودنمایی و تظاهر استفاده میکنن... همونطور که مراکز خرید و پاساژ که برای تهیه کالا و جنس تهیه شده را با سالن مد و فشن اشتباه میگیرن... متاسفانه