هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا دهم مردادماه تمدید شد

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از تمدید جشنواره کتابخوانی رضوی تا دهم مردادماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در گفتگویی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ مطالعه است.
وی با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی موجب ترغیب افراد به مطالعه می شود بیان داشت: شایسته است دستگاه های اجرایی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی همکاری کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تاکید براینکه کتابخوانی موجب پیشرفت جامعه می شود اظهار داشت: کتاب موجب افزایش و آگاهی مردم می شود
وی استقبال مسئولان و مردم استان سمنان از جشنواره کتابخوانی رضوی را بی نظیر دانست گفت: امیدواریم استان سمنان امسال هم مانند سال گذشته با همکاری کتابداران و مشارکت مردم در کشور بدرخشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان فعالیت برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را یک توفیق الهی دانست.

وی با اشاره به منابع معرفی‌شده برای این جشنواره گفت: دبیرخانه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از میان آثار منتشرشده در 3 سال اخیر، 7 عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام را به‌عنوان منابع هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگ‌سال و همچنین بخش خانوادگی معرفی کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش جوانان و بزرگ‌سالان، نوجوانان و کودکان برگزار می‌شود تصریح کرد: در بخش جوانان و بزرگ‌سالان که برای رده سنی 17 سال به بالا است کتاب‌های «مهر ولایت در آسمان ایران» نوشته آیت‌الله علی کریمی جهرمی، کتاب «ماه هشتم» نوشته مهدی غلامعلی و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» نوشته فاطمه سلیمانی ازندریانی معرفی‌شده است.
سماکوش کتاب «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب را کتاب‌های معرفی‌شده برای بخش کودکان عنوان کرد و گفت: بخش کودکان این جشنواره در رده سنی 4 تا 11 سال برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بخش نوجوانان و رده سنی 11 تا 17 سال نیز در این جشنواره می‌توانند حضورداشته باشند به کتاب‌های معرفی‌شده در این بخش نیز اشاره کرد و گفت: کتاب «کاش تو را می‌دیدم» و «مسافر هشتم» نوشته مژگان شیخی از کتاب‌های معرفی‌شده در این بخش است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اضافه کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا دهم مردادماه به یکی از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تحویل دهند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =