ایسنا نوشت: یک مقام آمریکایی گفته کره شمالی هنگامی که ۵۵ تابوت حاوی استخوان‌های متعلق به نظامیان آمریکایی‌ کشته شده در جریان جنگ در شبه جزیره کره را تحویل داده، هیچ اطلاعات و سند و مدرک شناسایی برای آنها به جز یک پلاک جنگی تحویل نداده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام دفاعی آمریکا گفته کره شمالی هیچگونه اطلاعات دیگری به جز این یک پلاک برای آنکه کارشناسان پزشک قانونی بتوانند هویت‌هایی آنها را تعیین کنند،‌ ارائه نکرده است.

 این مقام که پیش از این یکسری جوانب فاش نشده در ارتباط با بقایای اجساد این سربازان را فاش کرده بود،‌ گفت: اگر نگوییم چند سال اما دست‌کم چند ماه طول خواهد کشید تا هویت‌ این اجساد تعیین شود.

این در حالی است که متخصصان آمریکایی هنوز تعلق داشتن این استخوان‌ها به نظامیان آمریکایی را تایید نکردند.

این مقام ناشناس گفت، اطلاعی درباره محتویات روی این پلاک نظیر نام درج شده روی آن و اینکه آیا اصلا به یک عضو ارتش آمریکا متعلق بوده، ندارد.

در زمان جنگ کره در دهه ۱۹۵۰ سربازان ۱۶ کشور به همراه آمریکا در دفاع از کره‌ جنوبی در این جنگ شرکت کردند. برخی از این کشورها شامل استرالیا، بلژیک،‌ فرانسه و فیلیپین هنوز کشته‌های جنگی خود را از کره شمالی تحویل نگرفته‌اند.

روز جمعه این ۵۵ تابوت حاوی این استخوان‌ها در منطقه وونسان کره شمالی تحویل داده شدند و از طریق یک هواپیمای ترابری ارتش آمریکا به پایگاه هوایی اوسان در کره‌ جنوبی منتقل شدند.

قرار است امروز (چهارشنبه) این بقایا بعد از مراسمی در پایگاه اوسان به هاوایی آمریکا منتقل شوند تا در آنجا کارشناسان پزشکی قانونی به دقت آنها را تحلیل و بررسی کنند به نحوی که گفته شده از روش‌های پیشرفته‌ای نظیر شناسایی با استفاده از نوعی از دی‌ان‌ای موسوم به "دی‌ان‌ای میتوکندریایی" استفاده خواهند کرد.

قرار است مایک پنس،‌ معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز به منظور شرکت در مراسم تشریفات مربوط به بازگشت این بقایا به هاوایی آمریکا برود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    2 1
    وقت برای پیدا کردن باقیمانده سربازان امریکایی نداشته و شاید برایش مهم نبوده.رابطه امریکا و کره شمالی شبیه یک سریال طنز شده.