۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

والیبال ایران این روزها هجمه انتقادات است.به خصوص رییس این فدراسیون که سیبل انتقادات شده است.این بار هم گیر روی مدرک تحصیلی ضیایی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛این روزها فشار بر رئیس فدراسیون والیبال به بالاترین حد خود رسیده است که البته موضوعی شگفت‌انگیز نیست. عده‌ای به دنبال حذف او به دلیل قانون بازنشسته‌ها هستند و عده‌ای هم بی توجه به حقیقت ماجرا، مدرک دکترای او را فاقد ارزش می‌دانند و می‌خواهند او را از والیبال برانند. اما بد نیست جدا از وجوه غیر واقعی این جریان که ناشی از اطلاعات نادرست و عادی این روزهای دنیای مجازی است، به چند وجه واقعی اشاره کنیم:

1- این جریان از کجا آغاز شد؟ نه از فرودگاه امام (ره) و به هنگام بازگشت تیم ملی جوانان از رقابت‌‌های قهرمانی آسیا که هفته‌ها قبل از آن. کسی ندید این تیم از بازیکنانی تشکیل شده که پیشتر در رقابت‌های لیگ ملتهای والیبال با فوق‌ستاره‌های دنیا بازی کرده بودند. جسارتی که موجب استفاده از آنها شد، قابل تقدیر بود و همین جسارت موجب شد ستاره‌های ما در قهرمانی جوانان آسیا، چند سروگردن بالاتر از تیم‌های دیگر باشند. این برگ برنده اما دیده نشد. حرکت فدراسیون قابل تقدیر بود؛ اما فدراسیون والیبال پاسخی کاملا متضاد دریافت کرد. پاسخی نامهربانانه که البته قابل تامل بود. ضیایی از اتفاقات فرودگاه شوکه شد؛ اما باز عذرخواهی کرد تا والیبال آسیب نبیند. او پوزش خواست؛ اما غائله نخوابید. این ماجرا تازه آغاز شده بود.


2- تئوری حذف رئیس فدراسیون والیبال، وارد کانال جدید شد و این بار مدرک تحصیلی او را نشانه رفتند تا بلکه به هدف برسند. این بار گفته شد او مدرک کارشناسی ارشد دارد و مدرک دکترای غیر حضوری او که به هنگام انتخابات، مجمع فدراسیون والیبال ارائه شده، تایید نشده و به همین دلیل، انتخابات فدراسیون والیبال باطل است و باید از فدراسیون برود. آنها که چنین ادعایی را مطرح می‌‌کنند، شاید اصلا نمی‌دانند یا طراحان این تئوری به آنها نگفته‌اند که برای حضور در انتخابات ریاست هر فدراسیون، مدرک کارشناسی هم کفایت می‌کند و اصلا نمی‌دانند که ضیایی برای شرکت در انتخابات مدرک دکترا ارائه نکرد.


3- مشکل اصلی، نه مدرک ضیایی و نه بحث ایثارگری او که چیز دیگری است. مشکل شخص ضیایی است و باید برود. اگر طراحان این پروژه پیچیده، از همان ابتدا به همین شفافیت حرف می‌‌زدند شاید می‌شد با آنها گفتمانی دوستانه یا خصمانه داشت؛ اما حالا مساله فرق می‌کند. وقتی به این وضوح او را نشانه می‌روند، باید احساس خطر کرد. در شرایط خاص کشور که باید به مهره‌های دلسوزی که دل در گروه نظام و کشور دارند اعتماد کرد، چرا باید فردی امتحان پس داده، کنار برود؟ زدن ضیایی شاید راه را برای بعضی آدمهای خاص باز کند؛ اما زنگ خطر را برای ورزش ما به صدر درمی‌آورد. اجازه ندهیم این ورزش از افرادی سالم و پاک با این کارنامه و این رزومه خالی شود.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =