تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که تقاضا برای واردات گوشت حلال از سوی ایران افزایش یافته است، شرکت کشتارگاهی کونتوگوان آجبای مغولستان امیدوار است بتواند با ایجاد یک مرکز ذبح اسلامی، صادرات گوشت به ایران را آغاز کند.

بر اساس برآوردها، 30 میلیون راس گوسفند، یعنی بیش از کشور نیوزیلند در مغولستان موجود است، اما تا همین اواخر این کشور فقط بخش کوچکی از محصولات گوشتی خود را به کشورهای دیگر صادر می کرد. اکنون مغولستان امیدوار است با افزایش اشتها برای خرید گوشت حلال، محصولات گوشتی خود را به کشورهای مختلف از جمله ایران که با محدودیت تولید داخل روبروست، صادر نماید.

شرکت کونتوگوان به همراه دو رقیب دیگر خود یعنی مکس ایمپکس و مکس مارکت در تلاش برای صادرات گوشت گوسفند به ایران هستند. به همین منظور، شرکت کونتوگوان یک مرکز ذبح حلال با 200 کارگر راه اندازی کرده و انتظار دارد صادرات گوشت خود را از 1320 تن سال گذشته به دو برابر افزایش دهد.

اوتگون اردنه باوودورج، مدیر شرکت کونتوگوان گفت: «قبل از امضای قرارداد با یک شرکت ایرانی، ما تنها گوشت گوساله و اسب به سایر کشورها صادر می کردیم.»

در حال حاضر کارشناسانی از یک شرکت ایرانی و سازمان دامپزشکی ایران در این کشتارگاه مستقر شده اند. گوشت گوسفند پس از ذبح فریز شده و با کامیون از طریق روسیه و قزاقستان و در طی مدت حدود 2 هفته به ایران می رسد.

مدیر بازرگانی شرکت ایرانی وارد کننده گفت، مغولستان هنوز باید فن آوری و مجتمع های کشتارگاهی خود را ارتقا ببخشد و کارکنان بیشتری را آموزش دهد.

حمید رضا کاوش، رئیس دفتر دامپزشکی استان خوزستان ایران که در این مرکز حضور دارد در این باره گفت: «من دام ها را قبل از ذبح کنترل می کنم و هیچ مشکل خاصی از نظر بیماری دام ندیده ام.»

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =