شکایت علیه فیس‌بوک به دلیل تبلیغات کاریابی مردانه

شکایت جدیدی علیه فیس‌بوک و 10 کارفرما در کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر مطرح شد که نشان می‌دهد تبعیض جنسیتی علیه زنان بکار برده شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، شکایت‌کنندگان می‌گویند: فیس‌بوک روی تبلیغات کاریابی فیلتر نصب‌کرده و زنان قادر به دیدن تبلیغات کاریابی در بخش‌هایی مانند ساخت‌وساز، حمل‌ونقل و نرم‌افزار نیستند.{لینک}

یک مورد از شکایت‌های مطرح‌شده علیه این موضوع است که تبلیغات کاریابی در فیس‌بوک علیه زنان بوده و اگر تبلیغی هم برای زنان وجود داشته باشد، فقط در مورد زنان جوان بوده و افراد غیر جوان را در برنمی‌گیرد.

«لیندا برادلی» از شاکیان می‌گوید: چرا من که یک زن هستم، نمی‌توانم تبلیغات کاریابی را ببینم و چرا فیس‌بوک آن را فیلتر کرده است.

همچنین به‌طور مستقیم از فیس‌بوک شکایت شده، چراکه به گفته «گالن شروین» وکیل ارشد در ACLU، فیس‌بوک مکانیزمی ایجاد کرده است که کارفرمایان می‌توانند به‌طور غیرقانونی تبلیغات خود را بر اساس سن و جنس تعریف کرده و منتشر کنند و تنها به آگهی و سود آن فکر می‌کند.

«جو آزبورن» سخنگوی فیس‌بوک گفت: هیچ فرصت تبعیض‌آمیزی در فیس‌بوک وجود ندارد و سیاست‌های تبعیض‌آمیز به‌شدت ممنوع است و ما منتظر دفاع از شیوه‌های خود هستیم.

وقتی اکانت فیس‌بوک باز می‌کنید قادر به انتخاب جنسیت هستید و سپس پیام‌هایی متناسب یا گروه‌های خاص ارسال می‌شود که ممکن است بخش کاریابی تبلیغات خاصی را برای گروه خاصی پست کند، البته طبق قانون کار در آمریکا کارفرمایان نمی‌توانند تبلیغات کاریابی را جنسیتی تعریف کنند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =