ایرنا نوشت: روسیه در اقدامی که برخی ناظران آن را آغاز مجازات مسکو علیه تل آویو بعد از ساقط کردن هواپیمای روسی می دانند، برخی نقاط آب های بین المللی دریای مدیترانه و مسیرهای پروازی از قبرس تا سواحل سوریه را بست.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه با اعلام این خبر، دلیل بسته شدن هوا و دریا در مدیترانه از سوی روسیه را رزمایش های کشتی های جنگی این کشور و شلیک آزمایشی موشک عنوان کرد.

خبرنگار شبکه الجزیره در مسکو نیز گفت: روس ها به سازمان بین المللی حمایت از دریا و هوانوردی ابلاغ کرده اند که ناوگان روسیه در سواحل سوریه اقدام به رزمایش های نظامی با پرتاب موشک خواهد کرد.

اولین اقدام روسیه پس از تجاوز رژیم‌صهیونیستی

وی افزود: این در حالی است که روسیه یک هفته پیش نیز رزمایش های مشابهی در منطقه انجام داده است و ناظران بر این باورند که تصمیم روس ها برای برگزاری رزمایش مجدد و پرتاب موشک در درجه اول پیامی برای طرف اسرائیلی است؛ طرفی که دیگر امکان پرواز در آسمان سوریه را نخواهد داشت.

در همین حال، منابع رسانه ای اسرائیلی به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که مسکو حریم هوایی سوریه را از منطقه قبرس تا سواحل سوریه و همچنین آسمان دمشق پایتخت این کشور با دلیل اعلامی انجام رزمایش هوایی بسته است و این واکنشی به نقش اخیر اسرائیل در سرنگون کردن هواپیمای روسیه است.

قرار است بسته شدن هوا و دریای مدیترانه از سوی نیروهای روسیه تا روز چهارشنبه آینده ادامه یابد؛ اقدامی که پروازها از سوریه به لبنان و اسرائیل و بالعکس را تحت تاثیر قرار می دهد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی نوشت: بر اساس نقشه های منتشر شده از سوی ارتش روسیه برخی مناطقی که روسیه اقدام به اعمال محدودیت پرواز کرده است پیش از سرنگونی هواپیمای روسیه در فهرست مناطق محدودیت پرواز نبوده است و این شاخصی است که نشان می دهد تصمیم مسکو، واکنشی خشم آلود درباره حادثه (سرنگونی هواپیمای روسی) است.

روزنامه اسرائیلی معاریو نیز پیش بینی کرد که اسرائیل برای کاهش تنش با روسیه در مقطع فعلی، حملات خود به پایگاه های سوریه را کاهش دهد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه به دلیل تحریک شدن از سوی اسرائیل، به اشتباه هواپیمای نظامی ایل 20 روسی را که در آسمان دریای مدیترانه در فاصله 35 کیلومتری ساحل سوریه در مسیر بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه بوده، هدف قرار داده است.

طبق این گزارش همزمان با ناپدید شدن این هواپیمای روسی، چهار جنگنده اسرائیلی از نوع «اف- 16» زیرساخت های سوریه در استان لاذقیه را هدف حمله قرار داده اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که خلبان های اسرائیلی از هواپیمای روسیه بعنوان سپری هوایی استفاده کرده و آن را در معرض حمله سامانه پدافندی ارتش سوریه قرار داده اند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که مسئولیت کامل سرنگونی هواپیمای روسیه و کشته شدن 15 نظامی روسی با اسرائیل است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =