همسران و مادران شهدا، بهترین راوی دفاع مقدس برای نسل جدید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: همسران و مادران شهدا باید رسالت زینبی خود را انجام داده و وقایع جنگ، رشادت‌ها و حماسه‌های آن را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ مراسم تجلیل از همسفران افلاکی سرزمین گیل در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در این مراسم با اشاره به هشت سال دفاع جانانه ملت ایران در مقابل رژیم تا دندان مسلح عراق گفت: ملت ایران در برابر همه استکبار جهانی مقاوم و استوار ایستادند تا برگ زرینی از آزادی، ایثار و افتخار در تاریخ باشد.

وی ادامه داد: ملت ایران در دنیای متلاطمی که همه به دنبال کسب قدرت و منافع خود بوده و ارزشی برای دیگر کشورها قائل نیستند ،به الگوی مقاومت و آزادی خواهی تبدیل شده اند که برخلاف جریان سلطه و در راستای انسانیت، فرهنگ و معنویت حرکت می‌کنند.

جمشیدنژاد با اشاره به ایام سوگواری محرم، با بیان اینکه امام حسین(علیه السلام) چهره‌ایی درخشنده و الگویی برای تمام مبارزان و آزادی خواهان جهان است اظهار کرد: بسیاری از آزادیخواهان همچون گاندی امام حسین(علیه السلام) را الگوی خود قرار داده و گفته اند: الگویم را از حسین(علیه السلام) گرفته‌ام.

وی با اشاره به رسالت زینب (سلام الله) در بازگویی وقایع عاشورا و فلسفه نهضت کربلا افزود: همسران و مادران شهدا نیز باید رسالت زینبی خود را انجام داده و وقایع جنگ، رشادت‌ها و حماسه‌های آن را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

جمشیدنژاد با تاکید بر بهره برداری از ابزار هنر در انتقال فرهنگ شهادت تصریح کرد: امروز رسالت همه ما محافظت ازخون شهداست.

مراسم تجلیل از همسفران افلاکی سرزمین گیل

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =