در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک با نماینده شرکت ساینو استیل چین ، تفاهم نامه همکاری مابین این شرکت و شهرداری اراک به امضا رسید.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، در این تفاهم‌نامه زمینه و شرایط مشارکت شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در دو بخش فاینانس و اجرا در بخش های مختلف در کلانشهر اراک ، دیده شده است .
شهردار اراک در این نشست گفت : با توجه به پتانسیل های بسیاری که در شهر اراک و استان مرکزی وجود دارد، بعد از اینکه حوزه و کیفیت فعالیت‌های شرکت دولت چین توسط مجموعه شهرداری بررسی شد ، با توجه به اینکه این شرکت در شهرداری تهران نیز اقدام به امضای تفاهم‌نامه نموده تصمیم بر آن شد تا در اراک جهت سرمایه‌گذاری وارد شود.
داود تاجران به انجام مذاکرات برای استفاده از ظرفیت های این شرکت در بخش های سازه، مترو، مونوریل و راه و... اشاره کرد و افزود : فرصتهای سرمایه گذاری کلان در شهر اراک شناسایی شده و این شرکت برای مشارکت در اجرا و فاینانس مربوط به پروژه های بزرگ و مهم ،اعلام آمادگی نموده است و امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک اقدامات اساسی را برای شروع سرمایه گذاری شرکت ساینو استیل چین در شهر اراک انجام دهیم.
وی اولویت سرمایه‌گذاری این شرکت در اراک را اجرای طرح ۵۸ متری، حمل و نقل ریلی شهری و ایجاد اماکن و مراکز تفریحی و ورزشی عنوان کرد و ادامه داد : قطعا حمایت دولت و وزارت اقتصاد و دارایی و معاونت سرمایه‌گذاری این وزارتخانه در تسریع سرمایه‌گذاری این شرکت در کلانشهر اراک ، نقش موثری دارد و مقرر شده روز چهارشنبه نشستی در این خصوص در تهران برگزار شود.
نماینده شرکت ساینو استیل چین نیز بیان کرد : این شرکت مربوط به دولت مرکزی چین است و تاکنون در ایران طرح‌های مختلفی را در زمینه‌های مهندسی، خرید کالا، راه، ساخت و ساز، پتروشیمی و بیمارستان با حجم سرمایه‌گذاری ۲ و نیم میلیارد دلار اجرا کرده است.
وی افزود : در بیش از ۴۰ کشور دنیا ۱۵۰ طرح عمرانی و خدماتی را اجرایی کرده و ارتباط قوی با دولت چین در راستای اجرای فاینانس (آوردن سرمایه) دارد.
او ابراز امیدواری نمود بتوانند از این ظرفیت در شهر اراک استفاده کنند و نتیجه مطلوبی از همکاری با شهرداری اراک برای اجرای پروژه ها و طرح های مختلف حاصل شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =