مدیر کل بهزیستی استان زنجان:تامین اورتز و پروتز مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با هلال احمر زنجان در خصوص ساخت و تهیه اورتز و پروتز در راستای خدمت رسانی معلولین و توانخواهان بهزیستی خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد محمدی  گفت:تهیه و ساخت انواع پروتزهای اندام تحتانی از جمله پروتزهای مچ ، زیر زانو ، بالای زانو ، لگن ، تیغه کربی ، پروتزهای اندام فوقانی ، پروتز دست وارتز برای انواع دفورمیتی ها طبق دستور پزشک معالج یا درمانگر برای معلولین تحت پوشش بهزیستی طبق تفاهمنامه منعقده توسط هلال احمر صورت می پذیرد.
وی اظهار نمود: در این تفاهم نامه بهزیستی موظف است حداکثر سقف مورد تعهد را در هر معرفی نامه معلول ذکر کند.
این مقام مسئول رعایت دقت و صداقت کامل نسبت به ارائه خدمات مطلوب و موثر درخواست شده توسط بهزیستی ، رعایت مفاد قرارداد نسبت به ارائه اقلام و خدمات درخواستی ، لیست کامل معرفی شدگان از سوی بهزیستی و با رعایت مفاد قرارداد نسبت به ارائه اقلام و خدمات درخواستی ، لیست کامل قطعات و مواد به کار رفته ، زمان های قید شده جهت مراجعه اشخاص معرفی شده در روند ارائه خدمت ، استاندارد های لازم از لحاظ کاربری قطعات و مواد بکار رفته ، ارائه آموزش های لازم مراقبتی و بهداشتی به اشخاص معرفی شده توسط بهزیستی را از تعهدات هلال احمر برشمرد .
وی خاطر نشان کرد : ارتزو پروتز تهیه شده طبق استانداردهای جهانی و نظریه پزشک متخصص تایید گردیده و در اختیار مددجو قرار میگیرد مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هزینه های اورتز و پروتز تهیه شده بر اساس درخواست مددجو 15 الی 25 درصد تخفیف را شامل می شود یادآور شد: مابقی هزینه سرانه توسط معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان پرداخت خواهد شد.
محمدی با بیان اینکه در جهت رفاه حال نیازمندان و جامعه هدف بهزیستی باید از خلاقیت دو دستگاه بهره جست افزود:یکی از مشکلات نگاه های جزیره ای و متعصبانه است در حالیکه تعاملات می تواند یک هم افزایی بین بخشی و سازمانی ایجاد کند.
وی تصریح نمود: هلال احمر بعد از مراجعه فرد تحت پوشش برای ارائه خدمات نسبت به ارائه کل هزینه اورتز و پروتز درخواستی اقدام و پس از دریافت تاییدیه نسبت به ساخت و تحویل وسیله کمکی اقدام می نماید.
وی یاداورشد: کل هزینه ها کمتراز مبلغ 10 میلیون ریال باشد ضمن کسر تخفیف سهم مرکز پرداخت و مابقی هزینه بعهده بهزیستی خواهد بود و ارقام بالاتر ضمن هماهنگی و تعیین سهم خانواده و تخفیف مرکز اقدام خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیشترین افراد تحت پوشش بهزیستی را معلولین جسمی حرکتی شامل می شود گفت: در حال حاضر نزدیک به 150 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان می باشند که از این تعداد 31 درصد مستمری بگیر و 69 درصد از سایر خدمات این سازمان بهره مند می گردند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =