رییس شورای اداری استان در این جلسه با اشاره به این که در سال 97 دولت برای توسعه اشتغال در روستاها حدود 74 هزار میلیارد تومان اختصاص داده که ماندگاری و تثبیت جمعیت در روستا را به همراه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: با تعرض به اراضی گرانسنگ کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز در مازندران به طور جدی مقابله شده است. ‎

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ،استاندار مازندران، گفت: در سال 97 دولت برای توسعه اشتغال در روستاها حدود 74 هزار میلیارد تومان اختصاص داده که ماندگاری و تثبیت جمعیت در روستا را به همراه خواهد داشت.

 محمد اسلامی، در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی و آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان این که مازندران دارای ظرفیت ها و ذخایر فراوانی است، گفت: مازندران با برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت و هدایت دولت، در حال گسترش از اقتصاد تک پایه کشاورزی به محصولات و اقتصادی متنوع در حوزه های مختلف است.

استاندار با بیان این که امروز؛ صنایع دانش بنیان نفیسی در مازندران در سطوح جهانی در حال فعالیت اند، عنوان کرد: سهم کشاورزی در اقتصاد استان 21 درصد، صنعت 28 درصد و سهم خدمات 51 درصد است.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به ایجاد سرفصل های نو و تازه در اقتصاد مازندران برای گذار از اقتصاد تک پایه با پشتیبانی دولت تدبیر و امید و تلاش مردم، یاد آور شد: متاسفانه در سال های گذشته، اراضی حاصلخیز کشاورزی و باغات استان مورد دست اندازی واقع شد و ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در استان در سال‌های گذشته شتاب یافت و به مزیت فعالیت های کشاورزی در استان آسیب وارد نمود.

اسلامی با بیان این که با تعرض به اراضی گرانسنگ کشاورزی مازندران و ساخت و سازهای غیر مجاز به طور جدی مقابله شده است، افزود: در این راستا طرحی ویژه برای مازندران تهیه ‌شده و بر اساس آن برای فعالیت های مختلف سازماندهی مناسب و جانمایی درست صورت گرفته تا بر تکیه بر این نقشه راه، تثبیت فعالیت ها و استقرار سکونت و فعالیت ها و ساخت و سازها را شاهد باشیم.

استاندار مازندران خاطر نشان ساخت: مازندران تا 1400 از هرگونه دست‌اندازی‌ها به طبیعت، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی مصون خواهد ماند.

وی افزایش جاذبه ماندن در روستا و سهم اقصاد روستایی را از برنامه های مهم دولت دانست و افزود: دولت در سال 97، بالغ بر 74 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستایی در کشور پیش بینی نموده است.

استاندار کشت گیاهان دارویی، پرورش گل محمدی و گل گاو زبان در اراضی شیب دار، تحول در حوزه شیلات بویژه پرورش ماهیان خاویاری از جمله تحولات صورت گرفته در اقتصاد استان نام برد و یاد آور شد: باید با سیاست ها و برنامه های درستی که از سوی دولت پشتیبانی می شود اشتغال و معیشت جوانان را دگرگون و اقتصاد و جمعیت روستا را پایدار نماییم. باید طراز اقتصاد مازندران را ارتقا دهیم.

مقام عالی دولت در مازندران توجه به حوزه آسیب های اجتماعی و تدوین برنامه های فرهنگی را از جمله جهت گیری های دولت تدبیر و امید عنوان نمود و گفت: تلاش داریم تا با برنامه های فرهنگی مدون، اوقات فراغت مسافران را غنی سازی کنیم و بصورت یکپارچه یک برنامه فاخر فرهنگی را برای سراسر استان پایه گذاری نماییم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =