۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۸

ایسنا نوشت: کرملین تمهیداتی برای جوان‌سازی کادر مدیریت عالی روسیه اندیشیده و با سرعت در بالاترین سطوح در حال اجرای آن است.

 بر اساس گزارش کانال یک تلویزیون روسیه، به دستور ولادیمیر پوتین آزمونی تحت عنوان "رهبران روسیه" در این کشور برگزار شده است و پذیرفته‌شدگان در این آزمون وارد «کادر پرسنل ذخیره رئیس‌جمهوری» می‌شوند.

جوانانی که در این آزمون شرکت می‌کنند، باید شهروند روسیه باشند، مهارت و دانش بسیاری داشته باشند و در یک زمینه خاص حرفه‌ای محسوب شوند. سابقه مدیریتی در یک نهاد دولتی یا خصوصی و سن زیر ۵۰ سال از شروط متقاضیان است.

مهم‌ترین ویژگی این افراد که ملاک اصلی انتخاب است، توانایی مدیریتی آنهاست. در واقع این افراد می‌توانند رئیس یک شرکت باشند، نماینده یک شهر باشند و پزشک یک بیمارستان؛ فقط مهم این است که توان مدیریت وظیفه محوله را داشته و در پی کسب توانایی‌های بیشتر و پیشرفت باشند.

این آزمون هر ساله برگزار می‌شود و شعار اصلی کرملین ماهیت آن را هویدا می‌سازد: دولت به دنبال کشف استعدادها و افراد موفق است تا آنها را موفق‌تر کند.

آزمون رهبران روسیه یک تارنمای اینترنتی دارد که در آن توضیحات کامل در خصوص روندها و ویژگی‌هایش قرار گرفته و ثبت نام متقاضیان نیز به صورت رایگان از همین طریق صورت می‌گیرد. بر اساس گزارش نشریه راسیسکایا گازیتا، در روز نخست آغاز ثبت‌نام، ۱۸ هزار نفر برای شرکت در این آزمون تقاضا کردند.

در شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده شده به این رویداد، به صورت روزانه به‌روزرسانی اخبار و برنامه‌ها و یا بازتاب انتخاب افراد برگزیده در آزمون برای سمت‌های دولتی سطح بالا گزارش داده می‌شود.

رویه برگزاری آزمون از این قرار است که ابتدا آزمونی غیرحضوری و سپس مرحله نیمه‌نهایی در مراکز نواحی مختلف روسیه برگزار می‌شود و در نهایت ۳۰۰ جوان مستعد به فینال راه پیدا می کنند که از میان آنها در مسکو صد نفر انتخاب شده و به کادر ذخیره رئیس‌جمهوری روسیه راه می‌یابند.

این صد نفر برای تعلیم وارد مرکز عالی مدیریت دولتی روسیه می‌شوند که زیر نظر دفتر ریاست جمهوری فعالیت می‌کند و سیاسیون و مدیران این کشور در آن تعلیم می‌بینند.

الکسی کمیساروف، مدیر این مرکز آموزشی می گوید: اینجا همه تعلیمات، مهارت‌ها، علوم و مباحث روزی که برای مدیریت، تشکیل تیم و رهبری قوی چه در سمت‌های دولتی و چه هر جای دیگری لازم است، به این جوانان داده می‌شود.

سرگئی کرینکو، معاون اول رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس در خصوص این رویداد گفت: روابط، پول و نفوذ افراد در این رویداد نقشی ایفا نمی‌کند. چیزی که دنبال آن هستیم حرفه‌ای‌گرایی، دانش و خواست افراد برای موفقیت است و معیار انتخاب هم همین است.

به گفته کرینکو، دیگر کسی نمی‌تواند در خانه بنشیند و انتقاد کند که شرایط لازم برای شکوفایی استعدادهایش را ندارد «زیرا ما در این طرح از هیچ تلاشی برای کشف و تقویت افراد مستعد فروگذار نمی‌کنیم».

به کسانی که به جمع ۳۰۰ تن منتخب راه یابند، کمک هزینه تحصیلی به ارزش یک میلیون روبل اعطا می‌شود تا در هر نهاد آکادمیک روسیه که تمایل دارند به تحصیل ادامه دهند.

باارزش‌ترین هدیه‌ای که به پذیرفته‌شدگان داده می‌شود، این است که وظیفه آموزش و تقویت توانایی‌های آنها را مقامات ارشد روسیه بر عهده خواهند داشت و هر فرد بر اساس توانایی‌هایش تحت تعلیم یک یا چند شخصیت سیاسی، نظامی و اقتصادی قرار می‌گیرد. وزاری دولت همچون سرگئی لاوروف و سرگئی شویگو، رئیس بانک مرکزی روسیه و یوگنی کاسپرسکی، طراح معروف آنتی‌ویروسی با همین نام از جمله اساتید پذیرفته‌شدگان در این آزمون هستند.

برگزارکنندگان این رویداد در عین حال تاکید دارند که پذیرفته شدن در این آزمون، به معنای رسیدن به یک منصب عالی دولتی نیست و تنها بسته به تلاش فرد برای تقویت توانایی‌هایش دارد؛ حتی ممکن است پس از آموزش کامل، فرد به سمت قبلی خود بازگردد تا بتواند به بهترین نحو آن را مدیریت کند.

نخستین نتایج این رویداد هم‌اکنون قابل رویت است. از میان چند استاندار تازه انتخاب شده در نواحی مختلف روسیه، نام چند جوان با سن زیر چهل سال به چشم می‌خورد که این دوره آموزشی را با موفقیت طی کرده‌اند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =