دومین تور" بافت گردی شبانه" در شهرستان دزفول

دومین تور "بافت گردی شبانه" در شهرستان دزفول با هدف معرفی بافت تاریخی شهر دزفول توسط فعالان حوزه گردشگری برگزار شد.

محمد یزدی برگزار کننده این تور و مدیر دفتر خدمات مسافرتی در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: با پیشرفت و گسترش شهرهای دارای قدمت تاریخی، متاسفانه بافت های قدیمی این شهرها که به نحوی شناسنامه تاریخی و فرهنگی شهر محسوب می شوند به مرور زمان مورد بی توجهی قرار می گیرند و روز به روز میزان تخریب آنها در حال افزایش است.

 

یزدی افزود: مالکان بناهای تاریخی انگیزه ای برای حفظ و نگهداری این بناها ندارند که یکی از بهترین و کلیدی ترین روش ها برای جلوگیری از تخریب این آثار، برگزاری تورهای بافت گردی و معرفی و شناساندن این میراث کهن به همشهریان و هموطنان گرامی است.

او توضیح داد: با توجه به شرايط آب و هوايي گرمسيري منطقه بهترين زمان براي تفريح و پر كردن اوقات فراغت مردم در شب است از اين رو اجراي تور را در شب انتخاب كرديم كه مورد استقبال همه قرار گيرد.

مسئول برگزاری تورهای شبانه ی دزفول گفت: بسیاری از بناهاي تاريخي هستند كه به دليل عدم توجه مردم و بازديد،صاحبان آنها بناها را به حال خودشون رها كردن و در حال تخريب و مخروبه شدن هستند. از اين رو اگر اين محله ها و مكان ها مورد بازديد توريست ها و گردشگران قرار بگيرند، استفاده هاي متفاوتي مي توان از آنها كرد. مانند كافي شاپ، سفره خانه، رستوران، خانه بومگردي. كه اين امر خود باعث ايجاد اشتغال و حفاظت از بناهاي تاريخي مي شود.

یزدی گفت: وقتي مسئولان ببينند كه اين مناطق مورد بازديد قرار مي گيرند رسيدگي به اين مناطق را بيشتر مي كنند. رسيدگي از قبيل نظافت، روشنايي، نگهبان بافت براي جلوگيري از تخريب و آسيب و ...در كل اين حركت باعث جلوگيري از تخریب بافت قديم و رونق  آن از لحاظ گردشگري و اشتغال زايي است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =