ایسنا نوشت: یک منبع در میان نیروهای سوریه دموکراتیک فاش کرد که عربستان و همپیمانان عربش تامین مالی پروژه تشکیل نیروهای موسوم به "گارد مرزی" در شرق و شمال شرق سوریه را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، منابع کرد سوریه می‌گویند، یگان‌های مدافع خلق کرد و نیروهای "الصنادید" تحت رهبری حمیدی الجربا، تاسیس گارد مرزی جهت کنترل مرزهای میان سوریه و عراق را که از مثلث مرزی سوری، ترکیه و عراق تا رود فرات واقع در حومه شرقی دیرالزور ادامه دارد، با حمایت و پشتیبانی مالی عربستان آغاز کرده‌اند؛ هر نیرو از نیروهای گارد مرزی ماهانه 200 دلار حقوق دریافت خواهد کرد.

منبع مذکور مدعی شد: ورود عربستان به خط حمایت مالی و تشکیل گارد مرزی برای کنترل قسمتی از مرزهای سوریه است که پس از نفوذ ایران در بخش عراقی مرز و سیطره نیروهای همپیمان تهران بر بخش‌های گسترده‌ای از غرب عراق در مجاورت سوریه انجام می‌شود.

در همین راستا، ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان در امور منطقه خلیج فارس در اکتبر گذشته پس از سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک بر استان رقه از این استان بازدید کرد و وعده ارائه کمک جهت بازسازی رقه را داد.

نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک به دنبال کنترل کامل مرزهای عراق و سوریه در استان "الحسکه" و نیز منطقه "التنف" در منتهی الیه شرق حمص و در مجاورت مرزهای عراق هستند.

در همین راستا، احمد رمضان، مدیر شبکه رسانه‌ای "فرات پست" تاکید کرد: نمایندگانی از نیروهای نظامی امارات، عربستان و اردن در حال حاضر در داخل پایگاه نظامی "خراب عشق" واقع در غرب شهر "عین عیسی" در حومه شمالی رقه هستند و از چند روز اخیر در حال بازدید از این شهر تحت کنترل کردها هستند.

طرح ایجاد گارد مرزی در شرق سوریه یک طرح آمریکایی است و مسئولان این کشور پیشتر هم گفته بودند که بودجه این پروژه که قرار است اداره مناطق شرق و شمال شرقی سوریه را بر عهده بگیرد، باید توسط کشورهای عرب منطقه تامین شود. نیروهای سوریه دموکراتیک در آغاز سال جاری میلادی از تشکیل گارد مرزی که حدود 30 هزار عضو خواهد داشت، خبر دادند. این طرح با انتقاد شدید رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به عنوان همپیمان آمریکا رو به رو شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =