مهر نوشت: تعدادی از شرکت کنندگان در دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با انتشار متنی خطاب به مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد خواستار پرداخت مطالبات مالی خود از این جشنواره شدند.

تعدادی از شرکت کنندگان دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با انتشار متنی خطاب به مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد خواستار پیگیری و تعیین تکلیف مطالبات مالی خود از این جشنواره شدند.

در این متن آمده است:

«جناب آقای ترابی - مدیرکل محترم دفتر موسیقی؛  با سلام و احترام

چنانکه استحضار دارید دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در تاریخ ۱۷ تا ۲۴ آذرماه ۱۳۹۶ در تالار رودکی برگزار شد و بیش از ۱۴۰ نفر در برگزاری این جشنواره، شامل تک نوازی، ساز و آواز، گروه نوازی و نیز نشست‌های پژوهشی، تلاش کرده‌اند. بیشتر برنامه‌های این جشنواره به گواه مخاطبان از بالاترین سطح کیفی برخوردار بوده و این موضوع با بازبینی و ارزیابی آثار ضبط‌شده از برنامه‌های این جشنواره قابل تحقیق است.

جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی دو هدف اصلی را دنبال کرده است: نخست برگزاری جشنواره‌ای تخصصی به منظور حفظ و اعتلای موسیقی کلاسیک ایرانی (مبتنی بر نظام دستگاهی) که به عنوان یکی از ارکان فرهنگ ایرانی بسیار نیازمند حمایت است و دوم ایجاد فرصتی برای نسل به اصطلاح میانی که دوره‌های آموزشی طولانی را نزد استادان نسل پیشین گذرانده‌اند و اکنون نقش اصلی را در حوزه آموزش و اجرا ایفا می‌کنند، اما به دلیل تنگناهای موجود در سال‌های اخیر، نه مانند نسل گذشته مجال و میدان کافی برای بروز خلاقیت‌های خود یافته‌اند، نه مانند جوانان و نوجوانان نسل بعدی جشنواره‌ای خاص خود دارند.

برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این جشنواره بسیار خوش‌بین بودند که اگر این جشنواره مخاطب عام ندارد و در محیطی کوچک و بی‌هیاهو برگزار می‌شود، سطح کیفی روبه‌رشد آن و نیز حمایت مسئولان فرهنگی اسباب دلگرمی را فراهم خواهد آورد، اما اکنون پس از گذشت بیش از شش‌ماه از برگزاری آن، هیچ واکنشی از طرف مسئولان برای احقاق حقوق معنوی و مادی برگزارکنندگان دیده نمی‌شود این درحالی‌است که دیگر جشنواره‌ها امور خود را کاملاً سامان داده‌اند.

این جشنواره در محیطی رسمی (تالار رودکی) برگزار شده، دبیر جشنواره دارای حکم از مدیرکل پیشین بوده، لوح‌های اهدایی به شرکت‌کنندگان به امضای مدیرکل دفتر موسیقی رسیده و نیز در اختتامیه شاهد حضور معاون محترم هنری وزارت ارشاد و اهدای لوح‌ها به دست ایشان بوده‌ایم بنابراین شائبه غیررسمی‌بودن آن بسیار از دور از ذهن است.

امضاکنندگان این نامه که عمدتا از حامیان شما برای تصدی مدیریت کل دفتر موسیقی بوده‌اند، امیدوارند که پاسخ روشن شما را درباره مطالبات این جشنواره بشنوند و شاهد حمایت جنابعالی از این رکن اساسی فرهنگ موسیقی ایران و نیز نسلی باشند که به جهات گوناگون بیشترین فشار و تبعیض را به خود دیده است.»

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =