استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای ورزش استان با اعلام اینکه سرانه ورزشی در استان از میانگین کشوری کمتر است گفت: باید با تلاش و برنامه ریزی برای افزایش سرانه ورزشی استان بکوشیم و در این راستا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌‎غربی، محمدمهدی شهریاری یکشنبه در دومین جلسه شورای ورزش استان در سال جاری با بیان اینکه سرانه ورزشی در استان از میانگین کشوری کمتر است گفت: با توجه به جمعیت بالای روستایی در استان، آمار اماکن ورزشی روستاها پایین است و در این خصوص باید توجه ویژه ای به ساخت این اماکن داشته باشیم.

وی افزود: وجود ۱۲۶ مکان ورزشی روستایی و ۶۵ خانه روستایی، جوابگوی نیاز جوانان ۲ هزار و ۸۰۰ روستای موجود در استان نیست.

وی ادامه داد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه یکی از مهم ترین پروژه های ورزشی استان محسوب می شود که وزیر ورزش اعتبار ۱۷ میلیارد تومان تقبل و ۵ میلیارد نیز از اعتبارات استانی اختصاص خواهد یافت.

آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: برای تکمیل پروژه های جاری ورزش استان بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که در این خصوص ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه ، ۵ هزار نفری سلماس ، خوی ، میاندوآب و مهاباد از جمله این پروژه ها هستند که از این تعداد ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه تا دهه مبارک فجر آماده بهره برداری خواهد شد.

شهریاری اضافه کرد: باید برای راه اندازی زمین ورزشی روباز در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار برنامه ریزی شود تا با استفاده از آنها شاهد افزایش سرانه ورزشی در استان و توسعه ورزش در روستاها باشیم.

شهریاری همچنین گفت: بزودی با حل مشکل خانه جوان ارومیه، این مکان بصورت مشترک در اختیار اداره کل ورزش و جوانان و سازمان همیاری های شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در راستای همگانی کردن ورزش، فضای ورزشی ادارات و دستگاه های دولتی باید حداقل ۲ ساعت در روز در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وجود ۷۳۶مکان ورزشی در استان آذربایجان غربی

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با هم افزایی دستگاه های اجرایی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه و حمایت های مدیریت ارشد استان می توان ظرفیت های ارزشمند ورزش را در این خطه شناسایی و در جهت اعتلای جایگاه آذربایجان غربی در سطح کشور گام برداشت.

کیومرث پورایراندوست معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان هم با اشاره به حضور ۱۷ ورزشکار از استان در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: در طی پنج ماه نخست سال جاری، ورزش استان توانسته با میزبانی از 5 مسابقه بین المللی، میزبانی از 7 اردوی تیم‌های ملی کبدی بانوان، بسکتبال جوانان، بسکتبال با ویلچر، قایقرانی، فوتبال نونهالان و دوچرخه سواری و همچنین سامبو داشته باشد ضمن اینکه طی این مدت بیش از پنجاه بازیکن به اردوی تیم های ملی دعوت شده اند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۷۳۶ مکان و زمین ورزشی در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۹۵ زمین در اختیار اداره کل ورزش و جوانان، ۲۵۵ زمین در اختیار سایر دستگاه ها و ۱۲۶ سالن و زمین ورزشی در روستاها وجود دارد ضمن اینکه ۶۵ خانه ورزش روستایی نیز تجهیز شده است.

وی در خاتمه گفت: مسابقات بین المللی جام صلح و دوستی کاراته (Urmia Open) بزودی با حضور برترین های جهان در ارومیه برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =