جالب است که چرا باید فیلمی که به نام تختی ساخته می‌شود، هنوز وارد فاز ساخت نشده، اینچنین خبرساز شود، آن هم برای اتفاقی که دور از همه اخلاقیاتی است که در فیلم قرار شده از آن سخن بگویند.

احسان خراسانی: در همه 6 ماه گذشته تقریبا امیر جدیدی هر بار درباره سینما حرف می زد فقط از بازی در نقش تختی بود که سخن می گفت و لذت می برد که مفتخر شده به بازی در چنین نقشی. بی تردید او در میان همه هنرپیشه های حالای سینمای ایران، بیشترین تطبیق شخصیتی با این نقش را داشت. از نظر چابکی و ورزشکار بودن.

درست در روزی که باید وارد فیلمبرداری می شد، او را کنار گذاشتند تا یک نابازیگر کشتی گیر که البته انگار شباهتش به تختی از نظر فیزیکی بیشتر است را جانشینش کنند.

فارغ از اینکه شاید این هنرپیشه جدید خیلی بهتر این نقش را بازی کند، یا مثل دیگر نمونه هایی که از تختی ساخته شده مثل تجربه نیمه تمام مرحوم علی حاتمی و ورژن پلیسی جنایی بهروز افخمی که در آن خسرو نظافت دوست در نقش تختی جلوی دوربین رفت، کل کار آنچه باید از کار در نیاید اما وقتی یکی مثل بهرام توکلی تصمیم می گیرد فیلمی درباره تختی بسازد، اولین شرط این است که اخلاقیات را در دستور کار قرار دهد.

تختی اگر قرار بود فقط یک قهرمان حرفه ای باشد که موفقیت برایش مهم باشد، بی شک می رفت زیر یک خم رقیبی را می گرفت که پایش ضرب دیده بود. طوری که رقیب ترک تا لحظه مرگش مریدش نباشد. قطعا اگر اینگونه بود که هنوز بعد از این همه سال اسطوره ای چون مدوید عاشقانه از او نمی گفت و هر چند سال یکبار وقتی گذرش به ایران می افتاد، با چشمان خیس از اشک در ابن بابویه سر قبر رفیق دیرینش نمی ایستاد. 

اگر تختی این قدر حساب و کتاب قرار بود بکند، برای مردمش تختی نمی شد و مرگش در آن هتل خلوت به یک ماجرای پر رمز و راز بدل نمی شد. اینکه به نام تختی فیلم بسازید و کاری کنید که قطع همکاری همراه با دلخوری‌تان با هنرپیشه نقش او خبرساز شود و خبرش در همه رسانه ها بپیچد راستش قبل از هر چیز نشان از این دارد که اصلا تختی را نشناخته اید.

شاید بهتر باشد درنگی کنید و کمی بیشتر درباره این کشتی گیر تحقیق کنید و آنگاه دوباره به فکر ساختن ادامه فیلم‌تان باشید.

43258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    0 0
    شخصیت مرحوم پهلوان تختی بر کسی پوشیده نیست سعی می کنند از نام این بزرگوار ابزاری استفاده کنند