میزان نوشت: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه بازار خودرو‌های خارجی آشفته است، گفت: خودرو‌های خارجی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان زیر قیمت کارخانه به فروش می‌رسند.

سعید موتمنی  درباره وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در بازار خودرو‌های داخلی روند قیمتی رو به پایین سیر می‌کند و نسبت به هفته‌های گذشته تقریبا به تعادل رسیده شده است.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها به تعادل رسیده اما، همچنان دو نرخی در بازار وجود دارد افزود: به دلیل توقف درعرضه به وجود می‌آید بازار دچار دونرخی می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تاکید کرد: افزایش قیمتی که طی هفته‌های گذشته در بازار به وجود آمد به دلیل کم بودن عرضه‌ها بوده است.

موتمنی درباره بازار خودرو‌های خارجی نیز گفت: بازار خودرو‌های خارجی آشفته است و خودرو‌های خارجی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان زیر قیمت کارخانه به فروش می‌رسند.

وی درباره دلیل این اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه بیان کرد: افرادی که قبلا خودرو‌ها را در انبار نگه داشتند به بازار عرضه کرده و درحال فروش آن‌ها هستند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروادامه داد: این افراد خودرو‌ها را با دلار ۳ هزار و ۶۰۰ تومانی و قبل از افزایش تعرفه وارد کردند و در حال حاضر آن‌ها را به قیمت روز و با سود ۷۰ تا ۸۰ میلیونی می‌فروشند و برایشان به صرفه است.

موتمنی درباره پیش بینی بازار خودروی خارجی گفت: در حال حاضر تقاضا در بازار کم است و از طرفی عرضه هم به آن صورت وجود ندارد و خودرو‌هایی که در بازار وجود دارد از واردات قبلی است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد سعيدي A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    70 1
    آقا من متوجه نميشمقيمت خودروهاي خارجي 60 تا 70 ميليون زير قيمت كارخانه؟يني مثلا هيوندا توسان اگر قيمتش 25 هزار دلاره كه ميشه 120 ميليون الان داره 60 ميليون تومان ميفروشه. اين دلالها ايقدر پررو تشريف دارن كه نميگن زير قيمت چهار برابري نمايندگيها.ميگن كارخانه