۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

ایرنا نوشت: هشتمین دوره رقابت های تکواندو جام باشگاه های آسیا به میزبانی البرز، با قهرمانی ایران به پایان رسید.

هشتمین دوره رقابت های تکواندو جام باشگاه های آسیا به مدت 2 روز به میزبانی البرز در سالن انقلاب شهر کرج برگزار شد.
در این رقابت ها تیم های شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه مقاومت از ایران پاکستان یک و 2، تیم ‌ملی وصنایع میلان فنی از افغانستان، پلیس و البصره از هند و عراق نیز تیم های خارجی هستند که در هشتمین دوره رقابت های جام باشگاه های آسیا حضور داشتند.
این رقابت‌ها در 8 وزن 54-، 58-، 63-، 68-، 74-، 80-، 87- و 87+ کیلوگرم برگزار که در در روز اول این رقابت های مبارزات اوزان فرد 54-، 63-، 74- و 87- کیلوگرم و در روز پایانی هوگوپوشان اوزان زوج 58-، 68-، 80- و 87+ کیلوگرم به مصاف یکدیگر رفتند.
در پایان هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، دانشگاه آزاد اسلامی توانست عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب نماید، تیم مقاومت بر سکوی دومی ایستاد و شهرداری ورامین نیز سوم شد.
در پایان این رقابت‌های تیم باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی با کسب 4 مدال طلا، 2 نقره، یک برنز و 65 امتیاز توانست عنوان قهرمانی جام هشتم را به خود اختصاص دهد.
هوگوپوشان باشگاه مقاومت با 3 مدال طلا، یک نقره، یک برنز و 50 امتیاز نایب قهرمان و باشگاه شهرداری ورامین نیز با یک طلا، 3 نقره، 2 برنز و 42 امتیاز عنوان سومی را کسب کردند.
در روز دوم این دوره از رقابت ها در وزن 58- کیلوگرم محمدصادق دهقانی، 68- کیلوگرم میرهاشم حسینی، وزن 80- کیلوگرم عرفان ناظمی و وزن 87+ کیلوگرم سعید رجبی مدال طلا این دوره از رقابت ها را کسب کردند.
همچنین آرمین هادی‌پور، سینا بهرامی ، بهزاد ایلخانی و سیاوش فخرایی به ترتیب در وزن های 58- کیلوگرم، 68-، 80- و 87+ در این دوره از مسابقات جام باشگاه های آسیا، مدال نقره را از آن خود کردند.
در وزن 58- کیلوگرم هارون خان از پاکستان و جواد امیری سرخی از ایران به طور مشترک مدال برنز را به دست آوردند.
وزن 68- کیلوگرم شاهرخ خان از پاکستان و داوود حسین از افغانستان مدال برنز را کسب کردند.
در وزن 80- کیلوگرم سیف‌الله اوریاخیل از افغانستان و امیرحسین ساسان از ایران به طور مشترک مدال برنز را از آن خود کردند.
همچنین در وزن 87+ کیلوگرم، توحیدالله آخوندزاده از افغانستان و ویسام دهیر حبیب از عراق
توانستند به طور مشترک مدال برنز این دوره از مسابقات را به دست بیاورند.
در روز اول این رقابت ها نیز، در وزن 54- کیلوگرم آرش صلاحی‌نژاد ، 63- کیلوگرم سروش احمدی، 74- کیلوگرم رامین حسین‌ قلی‌زاده و در وزن 87- کیلوگرم احمد محمدی از ایران موفق به کسب مدال طلا این دوره از رقابت ها شدند.
همچنین آرش تبریزی، فرزان عاشورزاده، مهدی جلالی و مهدی خدابخشی به ترتیب در وزن های 54-، 63-، 74- و 87- کیلوگرم در این دوره از مسابقات جام باشگاه های آسیا، مدال نقره را از آن خود کردند.
در وزن منفی 54 کیلوگرم امیر ولی پور از ایران و محمد سلیمانی از عراق به طور مشترک مدال برنز را کسب کردند.
در وزن منفی 63 کیلوگرم سمیر آخوندزاده از افغانستان و حسین العیدانی از عراق مدال برنز را از آن خود کردند.
همچنین در وزن منفی 74 کیلوگرم مصطفی ناصر از عراق تیم پلیس و منتادر سلام از عراق تیم البصره توانستند به طور مشترک مدال برنز این دوره از مسابقات را به دست بیاورند.
در وزن منفی 87 کیلوگرم محمد رضا خانی از ایران و محمد رضا اینانلو از عراق مقام سومی هشتمین دوره رقابت های تکواندو باشگاه های آسیا را کسب کردند.
هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا با حضور تیم‌های شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه مقاومت از ایران، پاکستان یک و دو، تیم‌ ملی و صنایع میلان فنی از افغانستان، پلیس و البصره از عراق، عمان و هند از روز دوشنبه به میزبانی استان البرز در سالن ورزشی 'انقلاب' شهر کرج آغاز و روز سه شنبه با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.
مسابقات جام باشگاه‌های آسیا G1 به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 6 و 3.6 امتیاز رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.
همچنین بیست و نهمین رقابت های بین المللی تکواندو جام فجر شب گذشته (یکشنبه شب ) با قهرمانی ایران و درخشش تکواندوکاران استان البرز در کرج پایان یافت.
بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در بخش مردان و دهمین دوره این مسابقات در بخش زنان با حضور 187 تکواندوکار از روز شنبه هفته جاری به مدت 2 روز در سالن انقلاب شهر کرج برگزار شد.
در این دوره از رقابت ها، 20 تیم از کشورهای عراق، ایران، افغانستان، لبنان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، روسیه، سوریه، قزاقستان، عمان و هند شرکت داشتند که تیم البرز با کسب 67 امتیاز توانست بر سکوی قهرمانی قدیمی ترین تورنمنت آسیا قرار گیرد.
تیم منطقه آزاد قشم نائب قهرمان شد و هوگوپوشان منطقه آزاد کیش عنوان سومی را کسب کردند.
تیم البرز با 4 مدال طلا، 4 برنز و با کسب 67 امتیاز عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.
تیم منطقه آزاد قشم نیز با 3 طلا، 4 نقره و با 66 امتیاز و منطقه آزاد کیش با یک مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز و با 48 امتیاز به ترتیب عنوان های دوم و سوم را به دست آوردند.
در پایان دهمین دوره مسابقات بین‌الملی تکواندو جام فجر در گروه زنان، تیم‌ ابران بر سکوی قهرمانی ایستاد، آذربایجان نایب قهرمان شد و افغانستان بر سکوی سومی ایستاد.
استان البرز دارای 37 هزار و 854 تکواندو کار در گروه های مختلف سنی است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =