ماموران گمرک طی هفته گذشته از ۹ محموله ۳۱ نفر را از محموله های قیر، شیشه، حبوبات و روغن شناسایی و دستگیر کردند که تعداد کشفیات قاچاق انسان در امسال به ۱۳۹ مورد رسید.

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از گمرک ایران، ماموران گمرک طی هفته گذشته از ۹ محموله ۳۱ نفر را از محموله های قیر، شیشه، حبوبات و روغن شناسایی و دستگیر کردند؛ این محموله ها عمدتا بعد از نیمه شب با هوشیاری ماموران گمرک و رصد اطلاعات محموله ها به کمک سامانه جامع گمرکی و همچنین بهره گیری از دستگاههای کنترلی ایکس ری شناسایی و کشف شد.

در محموله اول ۳ نفر تبعه ایرانی دستگیر شدند. این سه نفر به صورت غیرمجاز لابه لای تریلی های خروجی مخفی شده بودند و قصد عبور مخفیانه داشتند که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک بازرگان در نیمه شب شناسایی و دستگیر شدند.

محموله دوم یک نفر تبعه افغان از یک دستگاه تریلی خروجی ایرانی حامل روغن صنعتی (هیدرولیک) کشف و دستگیر شد.

محموله سوم، دو نفر تبعه سوریه از داخل محفظه بار یک دستگاه تریلی خروجی ترانزیتی ترک که از مبدا ازبکستان حرکت کرده بود و حامل بار حبوبات به مقصد ترکیه بود بعد از نیمه شب از داخل محموله شناسایی و دستگیر شدند.

در محموله چهارم، ماموران گمرک بازرگان۸ نفر تبعه افغان را از یک دستگاه تریلی خروجی ترانزیتی ترک حامل گوگرد از مبدا به مقصد ترکیه شناسایی و دستگیر کردند.

کشف قاچاق

محموله پنجم، ۷ نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه از داخل کانتینر یکدستگاه تریلی خروجی ایرانی حامل قیر بشکه ای به مقصد ترکیه کشف شدند.

در محموله ششم، ۳ نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه و یک نفر تبعه ایران در مسیر در زمان خروج از داخل محموله به اتهام ورود غیر مجاز دستگیر شدند.

محموله هفتم، دو نفر تبعه ایران اهل تهران از داخل محفظه بار یک دستگاه تریلی خروجی ترانزیتی حامل بار شیشه وسیگار به مقصد ترکیه کشف شدند.

محموله هشتم، یک نفر تبعه ایرانی اهل شیراز از لابه لای تریلی های خروجی صادرات به اتهام خروج غیر مجاز دستگیر شد.

محموله نهم، ۲ نفر تبعه ایران و۳ نفر تبعه پاکستان از داخل محفظه بار یک دستگاه تریلی خروجی حامل بار کاشی به مقصد ترکیه کشف و دستگیر شدند.

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =