به طور کلی می‌توان گفت شرق تهران نسبت به غرب فضایی سنتی‌تر دارد. به این معنی که ساکنان آن اهلی قدیمی‌ترند و نمود‌های ظاهری مدرنیسم شهری هم کمتر خودنمایی می‌کند. البته امروز تقریبا تمامی محلات تهران تحت تاثیر موج ساخت و ساز شهری نوین قرار گرفته‌اند.

 اگر به رهن آپارتمان در افسریه فکر می‌کنید باید بدانید که این محله قدیمی هم مورد بازسازی و نوسازی گرفته و ساختمان‌ها و بناهای نوساز در بینابین خانه‌های قدیمی آن سربرآورده‌اند.

بازارگردی

افسریه علی‌رغم بافت مسکونی و محلی قدیمی، جمعیتی نسبتا جوان دارد. یکی از دلایل این امر، وجود انواع بوتیک و مغازه و در واقع ماهیت بازارچه‌ای محله است. مثلا 20 متری افسریه از نقاط پر جنب‌وجوش و پویای محله است که پاتوق بازارگردی و گذران اوقات فراغت ساکنین به ویژه زنان به حساب می‌آید و سایر نقاط تهران شهروندان را به سمت افسریه می‌کشاند. البته در این محله خبری از وفور کافه‌ها، رستوران‌های مدرن و فست‌فودهای متنوع نیست و رستوران‌ها عموما فضایی سنتی و قدیمی دارند.

ورزش و بدنسازی

از دیگر مزایای رهن آپارتمان در افسریه برای جوانان، وجود امکانات ورزشی گسترده در محله است. بر طبق داده‌های سایت شورایاری محله افسریه فقط 5 باشگاه ورزشی متعدد در افسریه جنوبی وجود دارد. در افسریه شمالی هم ورزشگاه 30 هزار نفری تختی، باشگاه سوارکاری، پیست دوچرخه‌سواری، پیست اسکیت در بوستان والفجر، ورزشگاه شهدای افسریه و ورزشگاه الزهرا واقع شده است. به همین دلیل ورزش و بدنسازی در میان جوانان افسریه بسیار رایج است. این محله به پارک آبی آزادگان هم دسترسی آسانی دارد. در ضمن مجموعه ورزشی آبی در 20 متری در زمینی به مساحت 2 هزار و 850‌ مترمربع با كاربری‌ ورزشی و تفریحی هم در حال ساخت است. از جمله امكانات این مجموعه آبی به استخر بزرگسالان و كودكان، جكوزی، سونای خشك و سالن بدنسازی می‌توان اشاره کرد.  

امکانات تفریحی  و فرهنگی

علاوه بر موارد امکانات ورزشی-تفریحی ذکر شده، شهربازی بسیج هم به افسریه بسیار نزدیک است. کوه‌های قصر فیروزه و پارک جنگلی خجیر وسرخه حصار هم امکاناتی است که ساکنین این محل از آن بهره می‌برند. پارک فجر در خیابان هشتم افسریه، وسیع‌ترین فضای سبز محله است که پیست اسکی، زمین بازی، چمن مصنوعی، میز پینگ‌پونگ و ... هم دارد و از مهم‌ترین مکان‌ها برای استراحت، تعامل و گذران وقت ساکنین است. تعداد کتابخانه‌های موجود در افسریه شمالی و جنوبی به نسبت جمعیت مناسب است اما به لحاظ مراکز فرهنگی وضعیت محله چندان مناسب نیست. برای تماشای فیلم هم اهالی به سینماهای نقاط دیگر تهران مانند سینما شکوفه واقع در میدان شهدا و سینما پیروزی مراجعه می‌کنند.

نرخ رهن آپارتمان

آپارتمان‌هاب 60 تا 70 متری افسریه بهترین گزینه برای سکونت جوانان محسوب می‌شود. با مراجعه به بخش املاک سایت دیوار، می‌توانید از حدود نرخ رهن آپارتمان در افسریه اطلاع پیدا کنید. رهن کامل آپارتمان در متراژ 60 تا 70 متر از 60 میلیون تومان آغاز می‌شود و تا 100 میلیون تومان می‌رسد. البته یک مورد استثنا 68 متری هم وجود دارد که گران‌ترین آگهی است و 120 میلیون تومان رهن داده می‌شود. این واحد دوخوابه است و به گفته فروشنده نوساز، لاکچری و سازه‌ای منحصر به فرد است و پارکینگ، انباری و آسانسور دارد. از گزینه‌های مناسب، 70 متری 15 سال ساخت و دوخوابه‌ای است که با 55 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود. این آپارتمان دارای انباری، کف سرامیک و آشپرخانه اپن است و به تازگی رنگ شده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810523