ایرنا - گروه ویژه اقدام مالی موسوم به «FATF» در نشست جاری خود که از روز یکشنبه گذشته در پاریس آغاز شد، موضوع ارتقای استانداردهای مالی در ایران را مورد بررسی قرار می هد.

خبرنگار ایرنا سندی را مشاهده کرده که نشان می دهد عمده کشورهای عضو این گروه از برنامه های مبارزه با پولشویی ایران رضایت دارند.

بررسی گزارش اقدامات ایران برای ارتقای استانداردهای مالی به ویژه در ارتباط با پولشویی و تامین مالی تروریسم یکی از دستورکارهای اصلی اجلاس گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خواهد بود.

خبرنگار ایرنا در پاریس به متنی دسترسی یافته است که نشان می دهد گزارش فعالیت های ایران همراه با ارزیابی دبیرخانه در بیش از 100 صفحه بین دولت های عضو گروه ویژه اقدام مالی توزیع شده و تقریبا عمده دولت ها از فعالیت های ایران رضایت دارند.

بر اساس بخشی از اطلاعات این متن، آمریکا با این بهانه که هنوز این اقدامات در ایران تبدیل به قانون نشده و در حد لایحه باقی مانده گزارش اقدامات ایران را زیر سئوال برده و اعلام کرده است که تمام فعالیت های فنی اعلام شده از سوی ایران پایه و مبنای قانونی ندارند.

آمریکایی ها با همین بهانه به صورت فشرده با نمایندگان سایر دولت ها برای وضع مجدد اقدامات مقابله ای علیه نظام مالی و بانکی ایران در حال رایزنی هستند و با همین بهانه نمایندگان خزانه داری آمریکا به کشورهای مختلف در این دو هفته اخیر سفر کرده اند. در این میان نمایندگان برخی دولت های عربی و رژیم صهیونیستی هم در این زمینه فعال شده اند.

ایران عمده فعالیت های فنی را مطابق استانداردهای جهانی اعمال کرده و لوایح مورد نیاز برای تبدیل شدن این لوایح به قانون را نیز آماده کرده است و در صورت تصویب این لوایح در مجلس شورای اسلامی و با توجه به تکمیل اقدامات فنی، تهیه بخش نامه های مربوطه و آموزش کارگزاران بانکی و مسائل مالی برای رعایت استاندردهای مالی، وضعیت نظام مالی و بانکی ایران از نظر گروه مرور اف.ای.تی.اف عادی اعلام خواهد شد، امری که می تواند تاثیر قابل توجهی بر تسهیل تبادلات بانکی کشورمان بگذارد.

نشست گروه ویژه اقدام مالی تا چهارم اسفند ماه ادامه دارد.
گروه ویژه اقدام مالی یک سازمان بین دولتی است که در سال 1989 با ابتکار گروه جی هفت با توجه به سیاست ‌های توسعه برای مبارزه با پولشویی تأسیس شده است. این سازمان در سال 2001 به عمل در مبارزه با تأمین مالی تروریسم گسترش یافت. دبیرخانه این گروه در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریس است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    1 0
    هه همین چند وقت پیش بود که در مجلس قانونش تصویب شد. معلومه دولت ترامپ زبان کره شمالی را بهتر میفهمه