۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۶

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یک عضو انجمن انبوه سازان استان تهران نوشت: واکنش سریع رشد قیمت مسکن مانند سایر کالاها نیست و ما در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش قیمت به دلیل نوسانات نرخ ارز در مسکن خواهیم بود.

حسن محتشم عضو انجمن انبوه سازان استان تهران ، با بیان اینکه افزایش قیمت ارز ناشی از شرایط اقتصادی و اجتماعی است، گفت: با افزایش قیمت ارز قیمت مسکن نیز تغییر می‌کند و دچار نوسان می‌شود.

محتشم تصریح کرد:   افزایش قیمت ارز به طور یقین بر کالاهای داخلی  اثر می‌گذارد و در این بین بازار مسکن که متشکل از کالاهای داخلی و خارجی است  بی‌تأثیر نخواهد ماند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در ادامه، افزود: افزایش و رشد قیمت مسکن سریع نیست، اما متناسب با این بازار در مقاطع مختلف رشد قیمت خود را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: زمانی که اجزای تشکیل دهنده این بازار از جمله آهن‌آلات، مصالح ساختمانی و فولاد افزایش قیمت داشته باشند، بازار مسکن نیز دچار رشد قیمتی خواهد شد.

عضو  انجمن انبوه‌سازان استان تهران، تأکید کرد: مسکن در سبد هزینه خانوارها بیشترین قیمت را دارد، بنابراین برخی از متقاضیان غیرواقعی و سرمایه‌گذاران به سمت این بازار کشیده می‌شوند و اقدام به سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که تقاضا افزایش یابد میزان سرمایه‌گذاری در این بازار از سوی دلالان و واسطه‌گران افزایش می‌یابد و همین موضوع دلیل اصلی جهش قیمتی در این بازار می‌شود.

محتشم در پایان گفت: باید دولت با همکاری سایر دستگاه‌ها و کنترل قیمت ارز مانع جهش قیمتی در این بازار شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    30 5
    جناب محتكر قيمت ارز چه ربطي به مسكن دارد شما هنوز درك درستي نه از بازار داريدو نه از زمان .بگذشت كه زماني زير لفظي حرف و هياهو ميكرديد قيمت را كاذب بالا ميبرديد امروز شمشيرها كهنه تان را از رو بسته ايدو دم از افزايش قيمت ميزيند ولي فايده ندارد ما هم كمپين ها مختلف ميزنيم ودر هر همايش .سمينار. ميزگرد .نمايشگاه خلاصه درهرجاي كه نامي از مسكن باشد حضور متراكم داريم فعلا مرحله اماده سازي افكار هستيم واي به روزي كه وارد فاز عملياتي شويم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    20 6
    من هنوز دارم فکر می کنم که قیمت مسکن چه ربطی به قیمت ارز داره؟ مگه مسکن جزو کالاهای وارداتیه؟
    • hosein12888 A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
      5 1
      شما زیاد فکر نکن چون میلگرد و فولاد و سیمان و ............. گرون کردن بهتره بری از ادنا بپرسی چرا ؟ ولی من بهت میگم همش دولتیه و خود دولت برده بالا
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    18 4
    املاکی هستم افزایش قیمتها بطور روانیست خریداری نیست فقط باید ازفروشندهای واقعی خرید کرد
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    3 2
    تا اونجایی که من می دونم قیمت مسکن در ایران به قیمت نفت در بازارجهانی ارتباط داره نه ارز. یعنی با کاهش قیمت نفت مسکن در کشورما دچار رکود می شه و با افزایش اون تورم ایجاد می کنه اما ارز رو نمی دونم چه ارتباطی داره چون مسکن تو ایران تقریبا 100 درصد ایرانی هست و از خارج از کشور وارد نمیشه.
  • ali IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    12 3
    باید فقط تحریم کرد فقط تحریم باعث رشد قیمتها فقط دلالها هستن
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    4 8
    هر کسی خونه لازم داره واقعا بهتره تا یکی دو ماه آینده بخره چون قیمت مسکن تا یکی دو ماه آینده بازم گرون خواهد شد