کمک فنی به تامین حداقل‌های جیره غذایی برای انسان‌های نیازمند در ایران با همکاری آژانس برنامه جهانی غذا (WFP) گوشه‌ای از خدمات بانک تجارت در بخش غذا است.

شانزدهم اکتبر به مناسبت تاسیس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در سال ۱۹۴۵ به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده و این روز توسط بسیاری از سازمان‌های حامی امنیت غذایی، از جمله برنامه جهانی غذا و صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود.

بر اساس درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران برنامه جهانی غذا با ارائه کمک‌های غذایی به پناهندگان افغان و عراقی فعالیت خود را در ایران از سرگرفت و بانک تجارت نیز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود به عنوان بانک برتر ارائه خدمات مورد نظر این سازمان انتخاب شد و سپس تفاهمنامه‌ای را با آژانس برنامه جهانی غذا (WFP) برای صدور کارت جیره ارزاق پناهندگان منعقد کرد.بر اساس این قرارداد، بانک تجارت کارت الکترونیکی برای یازده هزار سرپرست خانواده پناهندگان با عناوین «سما کارت» و «نهال کارت» صادر و در محل مهمانشهرها توزیع کرده است.

برنامه جهانی غذا نیز ماهانه سهمیه هر خانوار را به حساب سرپرست خانواده واریز می‌کند و پناهندگان با استفاده از این کارت می‌توانند غذای خود را از فروشگاه‌های طرف قرارداد برنامه جهانی غذا خریداری کنند.این پروژه در مهمانشهرهای 12 استان کشور به اجرا درآمده و در مجموع 11 هزار فقره کارت بانکی سما کارت و نهال کارت برای 30 هزار پناهنده صادر و توزیع شده است و در تمام این استان‌ها نمایندگان بانک تجارت به عنوان رابط بانک با برنامه جهانی غذا به طور مستمر خدمت‌رسانی می‌کنند.ایران یکی از اعضای بنیانگذار سازمان ملل متحد در سال 1945 است، زمانی که تنها 51 کشور از 193 عضو کنونی سازمان ملل متحد حضور داشتند. امروز جمهوری اسلامی ایران در صندوق‌ها، برنامه‌ها و سازمان‌های تخصصی سازمان ملل متحد شریکی فعال به شمار می‌آید و 18 سازمان، صندوق و برنامه سازمان ملل در ایران مستقر هستند که برنامه جهانی غذا WFP یکی از این موارد است.

بانک تجارت نیز بیش از شش سال است که با استفاده از ظرفیت‌های برند خود و بسترهای آنلاین از جمله خودپرداز، موبایل بانک و سایت اینترنتی این بانک برای تسهیل جمع آوری کمک ها با آژانس برنامه جهانی غذا همکاری می‌کند.

اخیرا نیز سایت امید تجارت به‌عنوان درگاه عملیاتی بانک تجارت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی امکان جمع‌سپاری امن کمک‌های مردمی را فراهم کرده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813025