کوتاه درباره «هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی

سوژه و موقعیت گاهی این امکان را به فیلمساز می‌دهد تا با نزدیک شدن به موقعیت‌های پیچیده انسانی، فیلمی بسازد با روابط منشوری و شخصیت‌های چندوجهی.

ساده گرفتن این موقعیت‌ها و فرار کردن از عمق و بُعد بخشیدن به شخصیت‌ها باعث می‌شود آدم‌ها تک بعدی و تخت از آب درآیند، سطحی و بی‌مبنا عمل کنند و در نتیجه تنها کاریکاتورهایی از انسان خلق شود و آدم‌های فیلم از نعمت شخصیت پردازی محروم بمانند.

آدم‌هایی که اغلب خودشان هم نمی‌دانند چرا بعضی کارها را می‌کنند و بعضی حرف‌ها را می‌زنند. به چنین آدم‌هایی نه می‌شود نزدیک شد نه فهمیدشان و نه همدلی کرد، فقط می‌شود نهایتا تماشایشان کرد و بعد از یادشان برد. مشکل فیلم «هایلایت» همین است؛ یک ملودرام سرد و ساده‌انگار با یک موقعیت خوب تلف شده.

 
۱.۵ ستاره از ۵

منبع: کانال تلگرامی کیوان کثیریان

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =