دانشجویان کتابداری نقش بسزایی در آسیب شناسی حوزه کتاب دارند

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان در نشستی با رئیس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی مهدیشهر نقش کتابداران را در ترویج فرهنگ مطالعه و آسیب شناسی در این حوزه مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در این نشست با اشاره به این مطلب که ترویج فرهنگ مطالعه باید به یک دغدغه همگانی تبدیل شودبیان داشت:نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نیاز به برنامه ریزی داردوبایدهمه مسوولان ، مردم به ویژه نهادهای فرهنگی کمک کنند.
وی از برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی در کتابخانه های عمومی سراسر استان سمنان خبر داد و گفت:برنامه های فرهنگی موجب جذب مخاطبان به کتابخانه ها می شود.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان خواستار برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک مانند:رونمایی کتاب،نقد کتاب ، نشست کتاب خوان وفعالیت تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه کتاب ومطالعه با همکاری دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی شد.
رئیس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی مهدیشهرنیز،با اشاره به این مطب که این دانشگاه دارای دانشجویان رشته کتابداری است گفت:این دانشجویان علاقه بسیاری برای فعالیت فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب دارند.
علی اکبر امین بیدختی افزود: فعالیت دانشجویان کتابداری در این حوزه نه تنها موجب تجربه کاری آنها در رشته تحصیلی خواهد شد بلکه به پیشرفت دانشجویان هم کمک خواهد کرد.
وی افزود:این دانشکده آمادگی لازم را جهت همکاری برای برنامه های فرهنگی مشترک در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و حوزه کتاب طی تفاهم نامه ای با اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان دارد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =