هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب از 13 تا 18 اسفند ماه در استان کردستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال قلعه شاخانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اولین نمایشگاه کتاب استانی در استان گیلان در سال 71 شروع به کار کرد و استان کردستان از سال 79 تاکنون توانسته است شش دوره نمایشگاه کتاب برگزار کند که قرار است از 13 تا 18 اسفند ماه سال جاری هم هفتمین دوره نمایشگاه کتاب خود را در محل دائمی نمایشگاه ها برگزار کند.
وی با اشاره به اهداف نمایشگاه ها، گفت: ترویج و گسترش کتاب و کتاب خوانی، بالا بردن میزان سطح آگاهی و دانش جامعه، توسعه فرهنگی، تشویق و ترغیب مردم نسبت به فعالیت های حوزه کتاب و کتاب خوانی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: نمایشگاه کتاب فرصتی مناسب برای ارتباط مستقیم ناشرین با مردم و توزیع مناسب، متوازن و متعادل کتاب در سطح کشور است.
قلعه شاخانی بیان کرد: در حال حاضر 39 ناشر فعال هستند و در ابتدای سال 96 تا ابتدای اسفند سال جاری این ناشرین توانسته اند 280 عنوان کتاب منتشر کنند.
وی اظهار داشت: تعداد تیراژ و عنوان 348 هزار و 500 جلد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 درصدی داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه در هفتمین دوره نمایشگاه 628 ناشر در سطح کشور ثبت نام کرده اند، گفت: 338 ناشر انتخاب شده اند که در مجموع 61 هزار و 295 عنوان کتاب از ناشرین کشوری سه میلیون و 125 هزار جلد کتاب به نمایشگاه عرضه می شود.
قلعه شاخانی در ادامه افزود: 14 ناشر از ناشرین استانی در نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد دو هزار و 200 عنوان کتاب از ناشرین استانی در 41 هزار و 900 جلد کتاب به نمایشگاه عرضه می شود.
وی با بیان اینکه 14 ناشر از اقلیم کردستان در نمایشگاه حضور دارند، عنوان کرد: دو هزار و 718 عنوان کتاب از اقلیم کردستان در 41 هزار و 855 جلد کتاب به نمایشگاه عرضه می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان خاطر نشان کرد: اواخر بهار سال آینده نمایشگاه محصولات فرهنگی در سلیمانیه برگزار می شود.

 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =