۱ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶

رزمایش به اصطلاح «دوستی» ایالات متحده آمریکا با عربستان سعودی ساعاتی پیش آغاز شد.

به گزارش وب سایت شبکه خبری العربیه سعودی، چهارمین رزمایش مشترک نیروهای زمینی پادشاهی عربی سعودی و ارتش ایالات متحده آمریکا با نام رزمایش «دوستی 2018» روز یکشنبه 11 مارس در منطقه شمالی سعودی آغاز شد.

این رزمایش و تمرین‌های نظامی به مدت چند هفته و با هدف تقویت روابط نظامی دوجانبه، هماهنگی و همکاری مشترک، برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی واحد و فرماندهی مشترک عملیات و کنترل میدان جنگ در شرایط جنگی مختلف و به روش جنگ‌های کلاسیک و غیرکلاسیک ادامه خواهد یافت.

 

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، سرلشکر «صالح بن احمد الزهرانی» معاون فرمانده منطقه شمالی پادشاهی سعودی در این باره گفت: «رزمایش سال جاری میلادی 2018 یکی از مهم ترین مانورهای است که فرماندهی نیروی زمینی سعودی به آن اهتمام ویژه‌ای دارد. این رزمایش سالانه به صورت منظم انجام می‌شود».

وی در ادامه تاکید کرد که هدف این فعالیت‌ها و تمرین‌های نظامی افزایش آمادگی نظامی و توانایی‌های رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش و کاربرد فن‌آوری‌های جدید و تجهیزات نظامی سنگین و نیمه سنگین است.

در همین حال سرتیپ ستاد «حمدان حمود الشمری» معاون تیپ هشت نیروی زمینی ارتش سعودی نیز گفت: «رزمایش دوستی 2018 ادامه رزمایش‌های سال‌های گذشته است که شامل آموزش نیروهای نظامی، یکپارچه سازی فرماندهی، کنترل عملیات جنگی و تبادل تجارب در جنگ‌های کلاسیک و دیگر میدان‌های جنگی است».

سرتیپ ستاد «فارس بن نایف المطیری» فرمانده رزمایش دوستی 2018 گفت این رزمایش شامل تمرین‌های نظامی حرفه‌ای و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود که این رزمایش مشترک شامل برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی عملیاتی مشترک و یکپارچه دوجانبه برای ارتقای فرماندهی و کنترل میدان جنگ و آموزش مهارت‌های رزمی در شرایط جنگ‌های منظم و نامنظم است.

سرهنگ دوم «کریستوفر هوول» فرمانده گردان‌های تانک ارتش آمریکا نیز رزمایش دوستی 2018 را شراکت بین نیروهای نظامی دو کشور ایالات متحده آمریکا و پادشاهی عربی سعودی دانست. وی افزود که این رزمایش سالیانه بسیار مهم است و با هدف گسترش و توسعه روابط نظامی بین دو کشور انجام می‌شود.

وی با اظهار خشنودی از شرکت در این رزمایش گفت: «باعث افتخار است که بنا به دعوت پادشاهی عربی سعودی در این رزمایش حضور یافته‌ایم، این رزمایش فرصت خوبی برای تبادل تجربه‌ها و مهارت‌های نظامی است و تمرین ارزشمندی برای فرماندهی مشترک است. این رزمایش‌ها و دوستی‌ها برای ایالات متحده آمریکا مهم و ارزشمند است».

منطقه شمالی کشور پادشاهی عربی سعودی با مرکزیت «عرعر» در مرز با عراق قرار دارد که مساحت آن 127 کیلومتر مربع است و 320 هزار نفر جمعیت دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =