۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵

ایرنا نوشت: نشریه فارین پالیسی در شماره روز گذشته (پنجشنبه) خود ازتلاش'نیکی هیلی'نماینده آمریکا درسازمان ملل برای قطع کمک به کشورهایی خبر داد که در این سازمان از آمریکا حمایت نمی کنند.

طبق سندی که این نشریه آمریکایی به آن دست یافت، کمک های مالی آمریکا، از جمله کمک به ساخت مدارس به حدود 40 کشوری که در سازمان ملل به آمریکا رای نمی دهند، متوقف خواهد شد.

در این سند با اشاره به سه کشوری که سال گذشته به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت 'دونالد ترامپ' به خاطر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و برنامه ریزی برای انتقال سفارت آمریکا به قدس رای مثبت دادند، آمده است : کمک های واشنگتن به رای مثبت این کشورها به آمریکا در سازمان ملل مشروط است.
فارین پالیسی خاطر نشان کرد: به این ترتیب کمک به حدود 40 کشوری که همواره در سازمان ملل علیه آمریکا رای دادند، در معرض خطر قرار دارد.

به نظر می رسد طرح هیلی، برنامه های توسعه ای کشورهای فقیرتر را هدف قرار می دهد.
این سند همچنین خواستار بازنگری تعهد آمریکا در زمینه پرداخت 4.9 میلیون دلار برای مدرسه سازی در غنا، 6.6 میلیون دلار برای برنامه تغییرات آب و هوایی در ویتنام و 3.1 میلیون دلار برای آموزش های شغلی در زیمبابوه شده است.
در این سند آمده است: درحالی آمریکا در سال 2016 در مجموع 580 دلار کمک به این سه کشور کرد که غنا در54 درصد موارد، ویتنام تنها در 38 درصد موارد و زیمباوه در 19 درصد موارد در سازمان ملل به نفع آمریکا رای دادند. این سه کشور در رابطه با قضیه اسرائیل به ما رای نداند.
ترامپ و هیلی پس از رای گیری قطعنامه قدس در سازمان ملل بارها تهدید کردند که کمک های مالی به کشورهایی که علیه تصمیم آمریکا رای دادند، قطع می شود.

با وجود آنکه ترامپ و هیلی پیش از رای گیری درباره این قطعنامه در سازمان ملل، کشورها را تهدید به قطع کمک کرده بودند، 128 کشور به تصمیم آمریکا رای مخالف و تنها 9 کشور به آن رای موافق دادند.
هیلی به تازگی در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل(آیپک) گفته بود: ما آن رای گیری را فراموش نکرده ایم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =