تصاویری از محل گروگان‌گیری در فرانسه/ جرییات تازه از عامل گروگان‌گیر

گروه داعش مسئولیت حمله به فروشگاهی در جنوب فرانسه را که منجر به کشته شدن سه نفر شد برعهده گرفت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانه‌های فرانسه در جریان حمله مسلحانه و گروگانگیری که صبح جمعه در منطقه ای واقع در جنوب فرانسه روی داد دست کم سه نفر کشته و دو تن نیز مجروح شده اند که حال یکی از آنها وخیم اعلام شده است. تازه ترین خبرها از کشته شدن فرد گروگانگیر در جریان تیر اندازی نیروهای امنیتی حکایت دارد. منابع امنیتی همچنین یادآور شدند که نیروی پلیس به گروگان گرفته شده در جریان حادثه تروریستی در جنوب فرانسه بر اثر اصابت گلوله مصدوم شده است.

این فرد مسلح حوالی ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه صبح جمعه سوم فروردین با ورود به سوپر مارکت «او» در شهر تِرب، گروهی از افراد حاضر در محل را به گروگان گرفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه تعداد زیادی از کارمندان و مشتریان حاضر در فروشگاه در همان دقایق اولیه موفق به فرار شدند.

محلی که گروگانگیری در آن اتفاق افتاد؛ شهر ترب در جنوب فرانسه

برخی رسانه های فرانسوی بدون اشاره به منبعی خاص اعلام کرده اند که آزادی صلاح عبدالسلام، مغز متفکر حملات تروریستی سیزدهم نوامبر ۲۰۱۵ پاریس، خواسته اصلی فرد گروگانگیر بوده است.

گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش در بیانیه ای که سابت اعماق در کانال تلگرام خود منتشر کرد ضمن قبول مسئولیت این حمله تاکید کرد «فردی که در ترب واقع در جنوب فرانسه دست به حمله زده یک سرباز خلافت اسلامی است. او به درخواست این سازمان چنین اقدامی را انجام داده است.»

منابع نزدیک به تحقیق بر روی این پرونده پیشتر اعلام کرده بودند که خودروی فرد گروگانگیر و عامل حمله به نیروهای ویژه پلیس فرانسه در پارکینگ سوپرمارکت، محل حادثه پیدا شده است.

طبق گزارش رسانه‌های فرانسوی، فرد مهاجم در عملیات تروریستی صبح جمعه در جنوب فرانسه مراکشی تبار و سی ساله است. گفته می‌شود مهاجم به جریان های افراطی متمایل بوده و از دید سرویس های امنیتی فردی کاملا شناخته شده است. به گفته منابع امنیتی فردی که از او به عنوان عامل حملات روز جمعه یاد می شود چندین سلاح با خود به همراه داشته و پیش از انجام حمله و آغاز گروگانگیری فریاد «الله اکبر» سر داده است.

نخست وزیر فرانسه همچنین به حادثه گروگان‌گیری در سوپر مارکتی در شهر تِرِب اشاره و تصحیح کرد شواهد و نشانه ها هیچ جای تردید در باره تروریستی بودن این حادثه باقی نمی گذارد.

به گفته دادسرای منطقه «اود»، فرد مهاجم خود را عضو گروه داعش معرفی کرده است.

ژرار کلمب، وزیر کشور فرانسه نیز بلافاصله پس از اعلام وقوع حمله از پاریس عازم محل شد.

پلیس محلی از مردم خواست به منطقه نزدیک نشوند و راه را برای ورود نیروهای امنیتی و امدادی باز کنند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که برای شرکت در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل به سر می برد در سخنانی کوتاه به حادثه تروریستی در جنوب کشورش واکنش نشان داد.

ماکرون ضمن اشاره به مداخله فوری نیروهای ژاندارمری در نخستین دقایق وقوع حادثه، این حمله را ترورسیتی خواند و خاطرنشان کرد دادستان پاریس در فرصت مقتضی جزئیات بیشتری را از شمار قربانیان و هویت فرد مهاجم در اختیار مردم خواهد گذاشت.

اتحادیه اروپا نیز ضمن ابراز تاثر از این وقوع این حادثه حمایت کامل خود را از مردم فرانسه اعلام کرده است.

عکس‌ها از رویترز، لوموند، فیگارو

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =