اجرای طرح هادی در تمامی روستاههای بالای ۲۰ خانوار استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویرزاحمد از تهیه طرح هادی در بیش از ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار و دارای شرایط استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، ابراهیم فرزانه عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب بیان کرد : از مجموع یکهزار و ۶۷۸ روستای دارای سکنه در استان ۷۱۷ مورد بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که در همه این روستاها طرح هادی روستایی تهیه شده است.

فرزانه با بیان اینکه از سال ۹۳ تا کنون در ۱۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی اجرا شده است ،، تصریح کرد: در این مدت همچنین بیش از ۲ میلیون متر مکعب زیرسازی معابر روستایی و یک میلیون و ۷۳ هزار مترمربع آسفالت در این روستاها انجام شده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه بلافاصله پس از وقوع زلزله کارگروه های تخصصی بنیاد مسکن تشکیل جلسه داده بیان کرد: در همین ارتباط ۳ ستاد از جمله ستاد مرکزی به مسئولیت بنده و جانشینی مهندس اصالت زاده ، ستاد بویراحمد با سرپرستی مهندس احمد رسولی و جانشینی کاووسی و ستاد دنا به سرپرستی مهندس صیادی و علیزاده تشکیل شد.

وی اضافه کرد : در حال حاضر ۲۰ اکیپ در شهرستان بویراحمد و ۱۰ اکیپ در شهرستان دناجهت کارشناسی واحدهای مسکونی آسیب دیده بصورت تمام وقت و حتی در ایام تعطیل مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه کارشناسان بنیاد مسکن بصورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیلات آماده ارائه خدمات به آسیب دیدگان هستند عنوان کرد: کار ارزیابی و کارشناسی از حدود پنج هزار واحد مسکونی خسارت دیده در زلزله اخیر در شهرستان های بویراحمد و دنا توسط گروه های نظارتی و بازرسی این نهاد انجام شد.

نتایج بررسی و کارشناسی این واحدها نیز به معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ارسال شده که قرار است با هماهنگی استاندار به هیات دولت برای تصمیم گیری نهایی ارائه شود.

وی بدون اشاره به میزان برآورد خسارت به این واحدهای مسکونی، گفت: با اعلام نهایی هیات دولت کار بازسازی و بهسازی این واحدهای مسکونی خسارت دیده توسط بیناد مسکن انقلاب اسلامی استان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم و زلزله زدگان تا زمان تامین اعتبار و اعلام نهایی هیات وزیران حوصله کنند، تصریح کرد: مشکلی برای اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان و خانواده های خسارت دیده وجود ندارد.

فرزانه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه بافت های فرسوده، خاطرنشان کرد: هدفگذاری پرداخت تسهیلات بازسازی بافت فرسوده به ۳۰۰۰ واحد مسکونی در شهرستان گچساران انجام شد.

فرزانه ابراز داشت: ۱۱۲۰ مورد در حوزه بافت فرسوده گچساران معرفی به بانک ها داشته ایم که سهمیه جذب شده این منطقه ۱۰۵۴ مورد است.

فرزانه با بیان اینکه برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی عملکرد مناسبی ندارند، ابراز داشت: عملکرد بهتر بانک ها در این حوزه ضروری است و متاسفانه برخی از بانک ها از جمله بانک ملت همکاری های لازم را با بنیاد و مردم ندارد .

فرزانه مجموع آمار تسهیلات بازسازی در حوزه مسکن روستایی در سال ۹۵ را ۶۲۷ سهمیه دانست و اظهار داشت: معرفی ۱۰۰ درصدی سهمیه انجام شده و ۱۷۹ مورد انعقاد قرارداد نیز عملیاتی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: آمار بازسازی و نوسازی از محل اعتبارات در سال ۹۵، ۲۸۰۰ مورد سهمیه مصوب است که ۲۲۳۶ مورد سهمیه ابلاغ شده است.

وی افزود: یکهزارو ۲۷۳ مورد سهمیه تسهیلات بهسازی و نوسازی از محل اعتبارات سال ۹۵ نیز جذب شده است.

فرزانه به آمار تسهیلات بازسازی مسکن روستایی در سال ۹۳ اشاره کرد و بیان داشت: دو هزارو ۱۵۷ مورد مجموع سهمیه احداث مسکن روستایی در سال ۹۳ بود که ۱۰۰ درصد سهمیه مسکن روستایی معرفی شده است.

وی افزود: ۱۳۷۰ مورد انعقاد قرارداد احداث مسکن روستایی در سال ۹۵ محقق شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با تاکید بر فعالیت های حوزه عمران روستایی در سالهای ۹۳ تا ۹۶، خاطرنشان کرد: ۸۶ مورد تهیه طرح هادی در سالهای ۹۳ تا ۹۶ عملیاتی شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =