اهدای 1000 جلد کتاب کمک آموزشی به کتابخانه های عمومی کردستان

به همت بانوی سنندجی، 1000 جلد کتاب کمک آموزشی به کتاخانه های عمومی استان کردستان اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرآنلاین اظهار کرد: این تعداد کتاب توسط خانم شهین سیف، مدیرآموزشگاه زبان های خارجی سروش به منظور استفاده علاقمندان به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است.
اسماعیل احمدی عنوان کرد: این کتاب ها بر اساس آخرین ویرایش و دارای موضوعات متنوع است که پس از ارسال و ثبت در کتابخانه های عمومی استان در دسترس علاقمندان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: وقف کتاب به منظور کمک به ارتقای آگاهی و بصریت جامعه و توسعه فرهنگی بسیار ارزشمند و پسندیده است و که نتیجه آن توسعه کشور و سعادت جامعه است.
احمدی با تاکید بر اینکه اهدای کتاب اهدای اندیشه است، افزود: فرهنگ اهدای کتاب به کتاب خانه های عمومی به منظور استفاده همگانی باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود و بخش های مختلف می توانند این فرهنگ را در جامعه ترویج دهند.
وی با اشاره به اهدای 4 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی کردستان در سال گذشته؛ خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها با موضوعات متنوع در شهرستان‌های استان توسط مردم و برخی ادارات و سازمان‌ها اهدا شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین کتاب‌های اهدایی مربوط به شهرستان‌های سنندج و مریوان بوده است، عنوان کرد: در این میان کتابخانه‌های عمومی شهید برهان عالی سنندج و امام خمینی (ره) مریوان فعال‌تر بوده‌اند و بیشترین تعداد کتاب‌های اهدایی را از علاقه‌مندان به وقف کتاب دریافت کرده‌اند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان درباره نحوه بهره‌گیری از کتاب‌های اهدایی در کتابخانه‌ها تصریح کرد: بنا بر نیاز کتابخانه‌ها کتاب‌های کاربردی و قابل استفاده در کتابخانه‌های عمومی توزیع و بخشی را که فرسوده و یا بدون مخاطب و فاقد محتوا هستند وجین می‌شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 900 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کردستان موجود است، افزود: بر این اساس به ازای هر دو نفر یک کتاب در کتابخانه‌های وجود دارد که مطلوب نیست.
احمدی با اشاره به وضعیت منابع در سند 1404 نهاد کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: در این سند چشم انداز باید به ازای هر فرد چهار کتاب در کتابخانه‌ها وجود داشته باشد و ما تا رسیدن به این میزان فاصله زیادی داریم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اضافه کرد: افراد و اقشار مختلف می‌توانند با اهدای کتاب، کتابخانه‌های عمومی استان را در نیل به اهداف سند چشم انداز یاری کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =