نوع پوشش بانوی اول آمریکا بار دیگر جنجال به پا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب سایت روزنامه دیلی میل، روز گذشته ملانیا ترامپ به دیدار خانواده مهاجرینی رفت که از فرزندان خود جدا شده بودند. در این سفر ملانیا یک جاکت زارا با قیمت 39 دلار پوشیده بود که این جاکت به طور چشمگیری در شبکه های اجتماعی با واکنش های منفی رو به رو شده است با طرح این سوال که؛ او (ملانیا) به چه فکر می کند؟

اما خبرگزاری های غربی سوال خود را اینگونه مطرح کردند که پیام ملانیا چه بود؟ آیا او از رسانه های خبری فرار می کند؟ آیا او از مردم بسیار فاصله دارد؟ و ده ها سوال دیگر که غالب مردم دربارۀ بانوی اول آمریکا و کت وی در شبکه های اجتماعی مطرح کرده اند.

تصاویر و فیلم را ببیند، در پشت کت ملانیا ترامپ نوشته شده است: خیلی برایم اهمیتی ندارد!

یک روز پس از عقب‌نشینی دونالد ترامپ از سیاست جدا کردن فرزندان از مهاجران بدون مدرک در آمریکا، هنوز مشخص نیست که چه بر سر صدها کودکی می‌آید که از پدر و مادرشان جدا شده‌اند.

روز چهارشنبه، و به دنبال بالا گرفتن انتقادها از سیاست‌های مرزی آمریکا، دونالد ترامپ دستور داد که جدا کردن خانواده‌ها تمام شده و از این پس همه اعضای یک خانواده با هم در بازداشت باشند.

بنا به قوانین آمریکا کودکان مهاجران نمی‌توانند بیش از ۲۰ روز در بازداشت دستگاه مهاجرت باشند.

بعد از آنکه امکان اسکان کودکان در تاسیسات نظامی مورد پرسش قرار گرفت، از وزارت دفاع آمریکا خواسته شده تا ۲۰ هزار تخت برای بچه‌ها مهیا کند.

ساعاتی بعد از آنکه بانوی اول آمریکا سرزده به یکی از مراکز نگهداری کودکان در مرز تگزاس با مکزیک رفت، وزارت بهداشت از وزارت دفاع خواست تا تخت‌ها را تهیه کنند.

ملانیا ترامپ، بانوی اول ایالات متحده آمریکا، به تاسیساتی سر زد که دولت فدرال برای نگهداری کودکان در ایالت تگزاس ساخته و ده‌ها کودک پناهجو از کشورهای آمریکای مرکزی در آنجا هستند.

دیدار خانم ترامپ بنا بود به وجهه رئیس جمهوری کمک کند اما هنگام ترک واشنگتن او کتی به تن داشت که پشتش نوشته شده بود: "خیلی برایم اهمیتی ندارد ". هرچند سخنگوی بانوی اول آمریکا می‌گوید که انتخاب این کت دلیل خاصی نداشته است اما سر و صدای زیادی به پا کرد.


خانم ترامپ در بازگشت از تگزاس باز هم این کت را پوشیده بود.

از پنجم ماه مه (حدود یک ماه و نیم پیش) به این سو بیش از ۲۳۰۰ کودک از والدینشان جدا شده و به مراکز مختلفی در آمریکا فرستاده شده‌اند. اینها کودکانی بودند که والدینشان قصد داشتند از مرزهای جنوبی بدون مدارک قانونی با آنها وارد ایالات متحده شوند.

پیام کت ملانیا ترامپ چیست؟

به گزارش بی بی سی ، به محض این که ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، با کتی که پشت آن نوشته شده بود "خیلی برایم اهمیتی ندارد"دیده شد، رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های خبری به تفسیر و انتقاد از آن پرداختند.

به راحتی می‌توان گفت که یک کت ۳۹ دلاری از تولیدات زارا در کمد لباس بانوی اول آمریکا با سابقه مدل بودن او، یک کار غیرمعمول به نظر می‌رسد.

بانوی اول آمریکا به تاسیساتی سر زد که دولت فدرال برای نگهداری در ایالت تگزاس ساخته و ده‌ها کودک پناهجو از کشورهای آمریکای مرکزی در آنجا هستند. اینها از بیش از ۲۳۰۰ کودکی هستند که از والدینشان جدا شده‌اند.

پوشیدن این کت چه پیامی داشت؟ و ملانیا ترامپ با این کارش چه منظوری داشت؟

۱. این فقط یک کت بود

این دیدگاه سخنگوی خانم ترامپ است.

استفانی گریشام به رسانه‌های آمریکا گفت: "این فقط یک کت است و انتخاب آن دلیل خاصی نداشته است."

چقدر این احتمال وجود دارد؟ قبل از اینکه ملانیا همسر ترامپ و بانوی اول آمریکا شود، به عنوان یک مدل در صنعتی شهرت پیدا کرد که در آنجا پوشیدن لباس‌های معمولی با شعارنوشته اصلا رایج نیست.

گزارش شده که این کت مخصوص از یک مجموعه سال ۲۰۱۶ شرکت زارا بوده و احتمال خرید تصادفی آن بعید به نظر می‌رسد.

۲. پیامی خطاب به ناشران "اخبار جعلی"؟

دونالد ترامپ واکنش متفاوتی نشان داد و گفت انتخاب شعار کت ملانیا به طور هدفمند بوده و مخاطب آن رسانه‌هایی است که "اخبار جعلی" را منتشر می‌کنند.

ناپدید شدن اخیر خانم ترامپ از چشم مردم، گمانه زنی‌هایی را در رسانه‌ها به میان آورد.

شایعات در ارتباط با سلامت شخصی‌اش و وضعیت رابطه‌اش با شوهرش در حالی پخش شد که پیش از آن گزارش‌هایی درباره رابطه ترامپ با یک هنرپیشه فیلم‌های پورنوگرافی منتشر شده بود.

در پایان ماه مه بانوی اول آمریکا در یک توییت به این گمانه‌زنی اشاره کرد.

ترامپ این گزارش‌ها را مکررا تکذیب کرده و گفته نشر این چنین گزارشات درباره همسرش "ناعادلانه و بدخواهانه" است.

پیام به شوهرش؟

ملانیا ترامپ در اواخر هفته جاری، بیانیه‌ای نادر علیه سیاست جدا کردن فرزندان از مهاجران بدون مدرک در آمریکا منتشر کرد.

سخنگوی او به رسانه‌ها گفت که سفر بانوی اول آمریکا برای دیدار از کودکان در تگزاس، صد در صد ایده خود خود خانم ترامپ بوده (اگرچه او افزود که شوهرش از این اقدام حمایت می‌کرد).

این اولین بار نیست که او چنین کاری را انجام داده است. خانم ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید، روی کمپینی برای مبارزه با آزار و اذیت و قلدری تمرکز کرده است.

او پیشتر نیز با انتقادهایی مواجه شده است آن هم عمدتا توسط افرادی که با توجه به موضع‌گیری شوهرش در رسانه‌های اجتماعی او را به ریاکاری متهم می‌کنند.

شاید پوشیدن این کت تلاشی باشد برای فاصله گرفتن از سیاست‌های شوهرش؛ او شاید بخواهد تاکید کند که حق دارد دستور کار متمایزی داشته باشد.


 کت‌های خانم ترامپ پیش از این هم جنجالی شده

۴. ملانیا تلاش کرد تا لباس راحت و غیر رسمی بپوشد؟

این منصفانه است که بگوییم یک کاپشن خاکی، لباس معمولی خانم ترامپ نیست.

سلیقه او برای انتخاب لباس در گذشته هم مورد انتقاد قرار گرفته است؛ او برای پوشیدن پیراهن ۱۳۸۰ دلاری در برنامه‌ای در باغ سبزیجات کاخ سفید و لباس ۳۰۰۰ دلاری برای یک مراسم خیریه سازمان ملل، مورد انتقاد قرار گرفت.

بیشترین انتقاد از لباس‌های او زمانی بود که برای دیدار قربانیان توفان هاروی به تگزاس رفته بود.

بنابراین ممکن است انتخاب او برای پوشیدن یک لباس معمولی را بتوان به عنوان یک حرکت هدفمند برای پرهیز از انتقادات در مورد فاصله بین او و مردم تعبیر کرد؟


هنگام ورود به تگزاس لباسی شبیه نظامیان بر تن کرد و هنگام بازگشت باز همان جاکت را پوشید.

۵. یک انتخاب غیرقابل بخشش؟

بسیاری از مردم پوشیدن این کت را به عنوان کوچک شمردن نگرانی مردم در مورد بیش از ۲۳۰۰ کودک جداشده از والدینشان تعبیر کرده‌اند.

دیوید جولی، عضو کنگره پیشین جمهوریخواه از فلوریدا، این انتخاب لباس را "غیر قابل بخشش" خواند.

شماری از چهره‌های معروف یک حرکت اعتراضی را به راه انداخته‌اند. یک خبرنگار آمریکایی با راه اندازی وبسایتی به نام "برایم واقعا اهمیت دارد" تلاش کرده تا برای مهاجران پول جمع آوری کند.

تعدادی از آثار هنری اعتراضی نیز در پاسخ به شعار روی کت خانم ملانیا تولید شده است.

 

 

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    25 2
    پس نماز هر چهار تن شد تباه عیب جویان خود بیشتر گم کرده راه
  • بی نام US ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    7 34
    شاید این امریکای فاسد هم به آخر خط رسیده است
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    13 2
    اونجا هم دموکراتها نقش دلواپسان را بعهده گرفتند هر چی بشه بهانه میگیرن
  • بی نام GB ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    10 0
    اگربرایش اهمیت نداشت بدیدارشان نمیرفت؟
  • شمس تبریزی A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    4 1
    خبرآنلاین، این کامنتی که مینویسم ربطی به این تیتر نداره. تو میدونی اون 10 تن اورانیومی را که به خاطر برجام در روسیه به امانت گذاشتیم چطوری میشه به ایران برگرداند؟ اگر خواستیم از برجام خارج شویم، قبلش ببینید چگونه میشه بدون بلوکه شدن، اورانیوم را وارد ایران کرد. در اینده شدیدا بهش نیاز داریم. میگم بلوکه شدن،
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    10 2
    به جای این خبرهای چرت و پرت مزخرف برو ارزش ریال پایین تر نیاد تورم و گرانی درد جامعه و مملکت است دزدی دزد های سرشناس اقتصادی و خالی کرذن موسسات و بانگها با گرفتن وام های بدون برگشت و تبدیل ان به ارز و طلا