ایسنا نوشت: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مشروعیت مجلس در عمل به بایدها و نبایدهای رهبری است. نباید مجلس طوری عمل کند که در مورد لوایح حیاتی کشور که مستقیم به منافع و مصالح ملی مربوط است، از رهبری تذکر بگیرد.

محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اظهار کرد: نباید مجلس طوری عمل کند که در مورد لوایح حیاتی کشور که مستقیم به منافع و مصالح ملی مربوط است، از رهبری تذکر بگیرد. باید مجلس از لوایح بی تأثیر در مسایل اصلی کشور فاصله بگیرد و تنها به لوایح و طرح‌هایی بپردازد که اولویت کشور بوده و ناظر به منافع طبقات ضعیف و متوسط است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: اگر قانونی را دولت اجرا نکرد باید مجلس اقدام بکند، بالاخره نظارت مجلس اقتضا می‌کند که به حسن اجرای مصوبات از طرف دولت اشراف کامل داشته باشد و در موارد لازم وارد عمل شود. امیدواریم با رهنمودها و رهیافت‌های رهبری فصل جدیدی از نقش مجلس در مسایل کشور به عنوان عصاره فضایل ملت بوجود آید. این نمی‌شود دولت در خارج از کشور معاهده‌ای را بپذیرد که با منافع و مصالح ملی سازگار نیست و بعد مجلس مجبور شود آن را تصویب کند. لوایح مربوط به FATF و نیز سند ۲۰۳۰ از قبیل معاهداتی است که در اتاق فکر قدرت‌های بزرگ پخت و پز می‌شود و ما مجبور نیستیم آن را بپذیریم. ما در آن موضوعات باید لوایح و طرح‌های خود را داشته باشیم که ناظر به منافع ملی باشد نه منافع قدرتهای بزرگ جهان!

اهم اظهارات حبیبی به شرح زیر است:

* متاسفانه توجه عده ای از نمایندگان محترم مجلس به امور حوزه انتخابیه‌شان از توجه آنها به امور کلی کشور و انقلاب سنگین‌تر است که نتیجه این عمل آنها ترجیح دادن رضایت خود و جناح خود و مردم منطقه خودشان به رضایت الهی و عدول از حق است. البته این نکته که باید به خواسته‎‌های مشروع و قابل تحقق مردم منطقه توجه شود مطلب صحیحی است ولی آن دسته از نمایندگان محترم که منافع خود و جناح خود و مردم منطقه‌شان را به منافع اصلی نظام و کشور ترجیح می‌دهند، باید توجه کنند که حضرت امام(ره) به مناسبتی صریحاً فرموده بودند که اگر همه مردم یک چیز بگویند و حق چیز دیگری باشد من جانب حق را خواهم گرفت. دولت نباید مجلس را دراین مورد در برابر کار انجام شده قرار دهد؛ این کارها نوعی فرصت‌سوزی در تصویب قوانین است. به هر حال رهبرانقلاب حجت را بر مجلس تمام کردند. باید به این نوع بگومگوها در دولت و مجلس پایان داد.

* آمریکا بیش از ۳۰ سال است در تحکیم زیرساخت‌های یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران تلاش می‌کند. آنها توان اقتصادی مردم را برای ضربه زدن به انقلاب نشانه گرفته‌اند. اما هنوز برخی مسئولین رسمی و برخی از افراد مشهور و غیر مسئول وابسته به برخی از جناح‌ها این اقدامات تجاوزکارانه را جدی نگرفته‌اند و یا نمی خواهند جدی بگیرند. باید نخبگان و اساتید اقتصادی به کمک دولت و مجلس و قوه قضائیه بیایند و در سنگرهای این نبرد واقعی حضور پیدا کنند. البته برخی از صاحب نظران و نخبگان در خواب مذاکره با آمریکا به سر می برند و امیدی به آنها نیست.

*از توقف پرداخت دلار به واردات کالاهای غیرضروری استقبال می کنیم، کدام عقل اقتصادی حکم می‌کند برای واردات سطل آشغال و اقلام بی‌ارزش، دولت دلار ۴۲۰۰ تومانی بدهد؟

*از مذاکرات با اروپا آبی گرم نمی‌شود. اشتهای آنها در طرح مطالبات غیرمشروع از ایران بیشتر از آمریکایی‌هاست. ضمن اینکه تصمیمات اتحادیه اروپا نه کافی و نه مفید و نه عملی است. نهادهای اقتصادی در اروپا بیشتر از اینکه تابع تصمیمات اتحادیه اروپا باشند، متأثر از نفوذ خزانه‌داری آمریکا و تهدیدهای روزافزون آن هستند.

*خوشبختانه شماری از اصلاح‌طلبان ازنامه خائنانه برخی از مدعیان اصلاح طلبی برای مذاکرات مستقیم با آمریکا تبری جستند. امضاء کنندگان آن نامه خفت بار خواب نیستند بلکه خودشان را به خواب زده‌اند. قرار گرفتن شماری از امضاهایی که هیچ سنخیت فکری با هم ندارند و ضد انقلاب هستند در کنار کسانی که ادعای اصلاح‌طلبی دارند واقعاً تأسف‌بار است.

*مسئله جنگ روانی دشمن علیه ملت جدی است. به هر حال جلوی ضرر را از هرکجا بگیریم منفعت است. باید به رسانه ملی کمک کرد تا در برابر جنگ روانی دشمن قدرتمندانه عمل کند.

* یادداشت روشنگرانه محمد جواد ظریف وزیر خارجه در انتشار فهرست جنایات آمریکا و طرح مطالبات قانونی ایران یک اقدام مثبت تلقی است. ای کاش این بیانیه زودتر صادر می‌شد تا طرف‌های آمریکایی و اروپایی می‌فهمیدند درک ملت ایران از خیانت‌ها و جنایات و برخوردهای مخرب آنها چیست؟

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Javad ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    10 0
    نه فقط آقاي عسكراولادي مسلمان براي واردكردن هرچي از چين بايد دريافت كنه
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    6 0
    اقای حبیبی حالتون خوبه انشاالله.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    10 0
    شما حق نداری به کسانی که پیشنهاد مذاکره با آمریکا را داده اند ، بگویید خائن . مذاکره با آمریکا اگر حتی بیفایده باشد حداقل خائنانه نیست و نفع مالی برای کسی ندارد . ولی مذاکره نکردن و بالطبع افزایش فشار اقتصادی ناشی از تحریمها برای دلالان زالو صفت بسیار پرمنفعت است . چرا دکتر روحانی ساکت است ؟؟؟ مگر او فریاد نمیزد که دوران کاسبان تحریم به پایان رسیده؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    0 0
    با نظر شما در هیچ زمینه ای موافق نیستم.
  • کنگونی RO ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    0 0
    به همان عقلی که زمان احمدی نزاد دسته بیل و نعل اسب وارد میکردیم و چوب بستنی