مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از بکارگیری ژنراتورهای برق اضطراری و حذف و کاهش سیستم ‌سرمایشی در ادارات استان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین، مهندس محمد اله داد بابیان اینکه استانداری مرکزی و اداره کل بازرسی استان به عنوان دستگاه های اجرایی پیش گام از امروز در زمان پیک مصرف از ژنراتوربرق استفاده نموده اند ،افزود:بنابر تاکید استاندار مرکزی بر صرفه جویی دستگاه های اجرایی بر کاهش مصرف انرژی و استفاده از ژنراتور از فردا ادارات دیگری که دارای ژنراتور هستند ژنراتور برق را وارد مدار خواهند نمود و شرکت توزیع برق موظف به نظارت و ارائه گزارش به استانداری شد .

وی به موضوع لزوم همکاری ادارات و دستگاه های اجرایی در حذف و کاهش سیستم سرمایشی وبه مدار آمدن ژنراتور های برق اضطراری در ساعت پیک مصرف اشاره کرد و گفت: اگر در زمان پیک مصرف از ظرفیت ژنراتورهای برق اضطراری استان استفاده شود ، کمبود انرژی در ساعات پیک به طور قابل ملاحظه ای جبران خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت برق محور و زیربنای دیگر خدمات است باید واحدهای تجاری و صنعتی نیز نسبت به ایجاد و استقرار برق اضطراری پیش بینی‌های لازم را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به روند افزایشی دما و به طبع آن افزایش مصرف برق، شاهد رشد بار در شبکه هستیم برهمین اساس دراین شرایط به منظور تامین برق پایدار،بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت مصرف برق هستیم.

 

مهندس اله داد با اشاره به ساعت های اوج مصرف انرژی (از ساعت ۱۱تا۲۰) تاکیدکرد: اگر مشترکان تنها ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند، نقش بسزایی در پایداری شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت کمبود تولید برق در کشور برنامه کاهش مصرف و مدیریت مصرف با جدیت بیشتری در دست اقدام است،افزود:هدف از اجرای برنامه های مدیریت مصرف، انتقال مصارف بالای برق به ساعات غیر اوج بار می باشد و شهروندان با اعمال راهکارهای آسان می توانند صنعت برق را در تحقق این برنامه ها یاری دهند.

وی اظهار کرد: با اعمال راهکارهای ساده همچون استفاده از دور کند کولر آبی در ساعات اوج مصرف، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵درجه و یا قرار دادن سایبان روی کولر آبی، ۲۰ درصد از مصرف برق در بخش سرمایشی کاسته شود وبحران کمبود برق برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: طی بازدیدی به همراه معاونت اقتصادی استانداری مرکزی وضعیت روشنایی استانداری رصد ومطلوب ارزیابی شد‌.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =