"بی ضمیر" مجموعه اشعار سفید سمیرا مرحبا، شاعره جوان تبریزی رونمایی منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، این کتاب نخستین مجموعه اشعار سمیرا مرحبا است که توسط نشر هشت منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران نیز عرضه شد.

"بی ضمیر" 100 عنوان شعر سپید در موضوعات اجتماعی را در خود جای داده است.

هادی دهقان، شاعر و منتقد ادبی در آیین رونمایی و جشن امضای مجموعه "بی ضمیر" گفت: ساختار شکنی، تصویرسازی های ناب و بی بدیل، در نهایت، زبان شعر صمیمی و نزدیک از ویژگی های اشعار این کتاب به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه جای پای شاعران دیگر در مجموعه ی اشعار سمیرا مرحبا نمی شود، گفت: از آنجاکه تقلید از اشعار و اصطلاحات و زبان شعری دیگران در بی ضمیر دیده نمی شود، به عنوان نخستین کتاب شاعر، می تواند سکوی پرتاب وی باشد.

"دومان اردم" شاعر و منتقد بنام تبریزی نیز اظهار داشت: در میان اشعار سپید منتشر شده در تبریز، این مجموعه صدای متفاوتی دارد.

وی با بیان اینکه چنین تجربه ای را در تبریز ندیده بودم تصریح کرد: زبان و تصاویر اشعار سمیرا مرحبا متفاوت تر از شاعران دیگر بوده و بارزترین ویژگی مجموعه ی وی به شمار می آید.

اردم همچنین گفت: جدای کیفیت و مباحث فنی، شاعر توانسته است در این کتاب تفاوت خودش را بطور مشخص عرضه نماید.

وی با بیان اینکه تنها اشعاری ماندگار هستند که در یاد بمانند گفت: اشعار انسان را در فضایی قرار می دهد که در آن زندگی می کنیم و بی ضمیر هم چنین ویژگ هایی در خود دارد.

سمیرا مرحبا، شاعر و مولف "بی ضمیر" نیز طی سخنانی اظهار داشت: این مجموعه حدود 100 قطعه شعر از محتوای عاشقانه تا تصویرهای طبیعت را در خود جای داده است.

وی در خصوص دلیل انتخاب نام بی ضمیر برای مجموعه ی اشعار خود نیز افزود: از آنجا که برای سرودن این اشعار گاهی از خوداگاهم و گاهی نیز با ناخوداگاه این مجموعه را به تصویر کشیده ام.

مرحبا با بیان اینکه بیشتر این اشعار در طبیعت نوشته شده و عناصر طبیعت در آن دخیل هستند ادامه داد: امیدوارم هرکس این مجموعه را تورق می کند، اشعارش را با ضمیر خود بخواند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =