۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:فرمانده انتظامی بم گفت: فردی که با دسترسی به حساب کاربری صاحب کار سابقش اقدام به بارگذاری و انتشار محتوای نامناسب کرده بود از سوی پلیس فتا این شهرستان شناسائی و دستگیر شد.

سرهنگ اکبر نجفی، فرمانده انتظامی شهرستان بم گفت: شخصی به پلیس مراجعه و در خصوص دسترسی فردی نامعلوم به حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام و بارگذاری تصاویر و مطالب ناپسند در صفحه نمایش آن شکایتی طرح کرد.

وی افزود: بنا به اظهار شاکی این فرد با تغییر رمز ورودی ضمن سلب امکان دسترسی وی به صفحه اینستاگرامش با گذاشتن اینگونه مطالب و تصاویر باعث بی آبروئی وی نزد سایر اعضا که بیشتر آشنایان، اقوام و مشتریان او بودند، شده و مشکلاتی را برایش ایجاد کرده است.

سرهنگ نجفی بیان داشت: در این رابطه کارشناسان پلیس فتا پس از دریافت این شکایت با انجام تحقیقات گسترده عامل دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام شاکی را شناسایی و وی را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.پست‌های پیشنهادی؛ جدیدترین ویژگی در اینستاگرام

وی تصریح کرد: در ادامه مشخص شد زمانی که این فرد شاگرد مغازه شاکی بوده یک مدت بدلیل خرابی گوشی تلفن همراه صاحب مغازه جهت ورود به صفحه اینستاگرامش از گوشی تلفن همراه او استفاده می‌شده و او به این طریق به رمز ورودی صفحه اینستاگرامی صاحب مغازه دسترسی پیدا کرده و بعد که به دلیل برخی مسائل و اختلافات اخراج می‌شود به منظور انتقام گیری با تغییر رمز ورودی اقدام به گذاشتن مطالب ناپسند در صفحه وی می‌کند.

فرمانده انتظامی بم در این خصوص به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از دسترسی سایر افراد به رمز‌ها و حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی حتما از سرویس تایید دو مرحله‌ای استفاده و در بازه‌های زمانی مختلف نسبت به تغییر رمز‌های ورودی اقدام کنند.

این مسئول انتظامی همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه امکان ذخیره نام‌های کاربری و رمز ورود به شبکه‌های اجتماعی در برخی از سیستم‌های رایانه‌ای وجود دارد شهروندان به هیچ وجه از سیستم‌های رایانه‌ای عمومی و یا متعلق به سایرین برای ورود به اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =