غلامحسین حسن‌تاش در روزنامه شرق نوشت: یک نفر که به‌همراه نفراتی از بستگان خود سی‌وچند سال است (البته با یکی، دو وقفه زمانی) تجارت یکی از مهم‌ترین کالاهای انحصاری صادراتی دولت و بعضی مشتقات آن را در تسخیر خود دارد، یکی، دو سال در میان، طرفیت خود را در این تجارت عوض می‌کند.

چند روز پیش در راهروهای دستگاه دولتی که این تجارت مربوط به آن است در موضع خریدار یا دلال یک خریدار رفت‌وآمد داشت و برای چند دلار و سنت تخفیف‌گرفتن چانه می‌زد، پریروز از بالاترین مقام همان دستگاه حکم گرفت که مسئول همان تجارت باشد و تمام بخش‌ها و شرکت‌های مربوط به فروش آن محصولات زیر نظر او  قرار گرفت. تا دیروز ضوابط فروش و قیمت را تعیین می‌کرد، دوباره امروز از همه سمت‌های دولتی خود استعفا داد و به خریدار یا دلال خریدار تبدیل شد. گاهی هم تحریم و پساتحریم بهانه خوبی بوده است برای از موضع خریدار به موضع فروشنده رفتن یا برگشتن از بخش دولتی به بخش خصوصی. تا فردا، کجای این تجارت باشد. 

کسی که با خود شطرنج بازی می‌کند، باخت هم خواهد داشت؟ این یکی از بارزترین مصادیق همان اقتصاد رفاقتی است که در نامه اخیر 38 اقتصاددان خطاب به رئیس‌جمهور و مردم آمده بود. رفاقت و صمیمیتی بی‌نظیر میان دولت و بخش ظاهرا خصوصی و میان خریدار و فروشنده و میان حکمرانی و تصدی‌گری!

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 0
    اسمش چی هست
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 0
    اشاره اش را داده اند از وی اخاذی کنند و یا اینکه چی؟ ارزش خبری مطلب بالا چیست؟ کشف فساد است؟ واکسن مصونیت به مفسد است... هنوز راه درازی در پیش است
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 0
    این چه طرز اطلاع رسانیه سراسر ابهام
  • نیما A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 0
    کی هست؟ از کدام خاندان؟ به کجا وصله؟ خبر این طوری که ارزش نداره.
  • علی 2 IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 0
    اینگونه غیر شفاف سخن گفتن دردی را دوا نمی کند شما یا چیزی نگویید یا اگر میگویید لطف کنید با شناسنامه وآدرس وشفاف صحبت کنید اگر نگران شکایت ایشان هستید چرا این خبر را چاپ کردید وگنگ مینویسید وبر احساس ناامنی مردم که رور بروز بیشتر میشود ودچار استیصال شده اند ونمی دانند بقول شاملو جامه خودرا برکدام رخت آویز بیاویزند،دامن میزنید ؟واقعا گناه این مردم نجیب چیست که گرفتار چنین نابسامانی شدند؟
  • محمد A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 0
    این معادله چند مجهول دارد؟ همه اش نا معلوم است. این چه نحوه اطلاع رسانی است. شخص سو استفاده کننده مجهول، کالا مجهول، اداره مجهول. "یک نفر که به‌همراه نفراتی از بستگان خود سی‌وچند سال است البته با یکی، دو وقفه زمانی تجارت یکی از مهم‌ترین کالاهای انحصاری صادراتی دولت و بعضی مشتقات آن را در تسخیر خود دارد، یکی، دو سال در میان، طرفیت خود را در این تجارت عوض می‌کند."
  • جواد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 0
    اگر جرات یا توان ندارید یا منع قانونی در بردن نامی دارید لطفا خبرش را هم نگذارید یا تقل نکنید. اگر مستنداتی دارید و دلتان برای این مملکت میسوزد بروید به مدعی العموم تحویل دهید بعد خبرش را با ذکر کامل نام متهم و نتیجه بیان کنید اگر هم نیست که زخم ما را با این اخبار مبهم نمک پاشی نفرمایید