استاندار چهارمحال وبختیاری گفت : حدود یک‌هزار و 700 پروژه نیمه کاره در استان وجود دارد که با وضعیت کنونی دولت از لحاظ بودجه و تخصیص‌ اعتبارات مشخص نخواهد بود که پروژه‌ها چه زمانی به پایان خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، اقبال عباسی  در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان افزود:،به تاخیر افتادن تکمیل پروژه‌ها، منجر به نارضایتی مردم خواهد شد زیرا در چند سال آتی با اعتبارات دولت پروژه‌ها به اتمام نخواهند رسید، بنابراین لازم است مبلغ پروژه‌های واگذاری به بخش خصوصی کاهش داده شود تا برای بخش خصوصی و مجری طرح، سوددهی داشته باشد.

وی تاکید کرد: در واگذاری پروژه‌ها باید به توجیه طرح برای بخش خصوصی و سودآوری مناسب برای بخش خصوصی توجه کافی صورت گیرد زیرا حضور بخش خصوصی در کنار دولت منجر به اتمام پروژه‌های نیمه تمام، رخ دادن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد شد در غیر این صورت واگذاری پروژه‌ها به دولت 10 سال طول خواهد کشید تا به اتمام برسند.

عباسی بیان کرد: اهمیت واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه کاره به بخش خصوصی در دل طرح‌های اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین موضوعی است که باید مدنظر قرار گیرد، زیرا هر چه واگذاری‌ها بیشتر باشد به نفع مردم، استان و دستگاه مربوطه بوده و مشکلات نیز برطرف خواهند شد.

وی در خصوص اوراق تسویه خزانه، اظهار کرد: بایستی طی دو هفته آینده اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با پیگیری، تعداد دستگاه و میزان بدهی دستگاه‌های دولتی که به بخش خصوصی بدهی دارند را مشخص کند زیرا از این طریق می‌توانند تهاتر کنند.
وی افزود: بیش از دستگاه‌های دولتی شهرداری‌ها بدهی‌های بسیاری به بیمه تامین اجتماعی، امور مالیاتی و پیمانکاران دارند و از طرفی شهرداری‌ها از بیشتر دستگاه‌ها طلب دارند که بایستی تعیین تکلیف شوند.

عباسی گفت: لازم است طی دو هفته آتی شهرداری‌ها نیز در کنار دستگاه‌های اجرایی به منظور مشخص شدن میزان بدهی خود، جلسه ای از سوی معاونت عمرانی استانداری با شهرداری‌ها و به تبع آن فرمانداران با شهرداران برگزار شود تا هر چه سریع‌تربدهی‌ها تسویه شود تا کارگران دچار مشکل نشوند.

وی گفت: شهرداری‌ها برای استفاده از پساب فاضلاب شهری به منظور تامین آب فضای سبز، باید قرارداد لازم را با آبفای شهری منعقد کند و اگر فردی مانع انجام آن شود رفع مانع از سوی من خواهد بود، بنابراین لازم است قیمت‌گذاری به گونه‌ای صورت گیرد تا برای سرمایه‌گذار سودآوری داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کانون بخش خصوصی، اتاق بازرگانی استان است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی باید ارتباط خود با بخش خصوصی را افزایش دهد زیرا از طریق نشست‌های دولت با بخش خصوصی است که مشکلات به مسئولان بازگو و از این طریق برخی از مشکلات برطرف می‌شود.

استاندار گفت: در جلسات بعدی و در هر جلسه باید دو دستگاه اجرایی از استان مشخص شوند و گزارشاتی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و آخرین وضعیت طرح‌های اقتصاد مقاومتی مطرح کنند، همچنین لازم است نشست‌های بخش خصوصی با دستگاه‌های اجرایی مشخص شود و جلسات به موقع برگزار شود و بازدیدهای موردی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی به منظور مشخص شدن کیفیت، بنا به گزارش‌هایی که دستگاه‌ها در جلسات ارائه می‌کنند، نیز صورت گیرد.

وجود حدود 1700 پروژه نیمه تمام دراستان چهارمحال وبختیاری

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =