ایسنا نوشت: مدت زیادی از بحث دریافت مالیات از خریداران سکه نگذشته که بار دیگر رئیس سازمان امور مالیاتی طرح جدید این سازمان برای گرفتن مالیات از سکه را مطرح کرده است.

در این بین دوباره صاحبان سکه‌های پیش‌فروش که در جریان تحویل آن قرار دارند، نگرانند که شاید این طرح شامل آن‌ها نیز شود. گر چه پاسخ کاملا مشخصی برای این دغدغه وجود ندارد؛ اما بعید است که قرار باشد از سکه‌های پیش‌فروش، مالیاتی دریافت شود.

مدت زیادی از بحث دریافت مالیات از خریداران سکه نگذشته که بار دیگر رئیس سازمان امور مالیاتی طرح جدید این سازمان برای گرفتن مالیات از سکه را مطرح کرده است. در این بین دوباره صاحبان سکه‌های پیش‌فروش که در جریان تحویل آن قرار دارند، نگرانند که شاید این طرح شامل آن‌ها نیز شود. گر چه پاسخ کاملا مشخصی برای این دغدغه وجود ندارد؛ اما بعید است که قرار باشد از سکه‌های پیش‌فروش مالیاتی دریافت شود.

سکه

به تازگی تقوی‌نژاد -رئیس سازمان امور مالیاتی- اعلام کرده است که "خریداران تا ۲۵ سکه از مالیات معاف خواهند شد، اما بیش از آن با توجه به جدول رده‌بندی که در نظر گرفته شده باید مالیات بپردازند به گونه‌ای که کسانی که حدود ۱۰۰۰ سکه دارند تا ۳۵ درصد مالیات پرداخت خواهند کرد. " بعد از اعلام این خبر با توجه به اینکه به طور شفاف اعلام نشده بود که کدام سکه‌ها مشمول پرداخت مالیات می‌شوند و از چه زمانی خواهد بود، بار دیگر افرادی که سکه‌های پیش‌فروش را در فاصله پایان سال قبل تا فروردین‌ماه امسال خریداری کرده و برخی تعداد سکه‌های ثبت نامی آن‌ها به حدود هزار سکه هم می‌رسد، نگران این شدند که شاید این طرح آن‌ها را هم در بر گیرد.

گرچه پیگیری موضوع در مراجع مربوطه با پاسخ شفافی مواجه نشد و به عبارتی آن‌ها هم ظاهرا نمی‌دانستند دقیقا شامل کدام سکه‌ها خواهد شد؛ اما این موضوع مشخص بود که بعید است سکه‌های پیش‌فروش شامل مالیات شود. این در حالی است که حدود هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه در هفت سررسید از طریق بانک مرکزی پیش‌فروش شده و از اردیبهشت ماه سال جاری نیز تحویل آن آغاز شده است. از این رو با توجه به اینکه سکه‌های تحویل یک ماهه و سه ماهه ارائه شده و شش ماهه نیز در جریان است و هیچ مالیاتی از این بابت دریافت نشده مابقی افراد نیز شامل پرداخت نخواهند شد. از سوی دیگر بانک مرکزی در ابتدای پیش‌فروش سکه به صراحت اعلام کرد که هیچ مالیاتی از این افراد دریافت نمی‌کند و بارها تاکید کرده که به تعهدات خود در مورد سکه‌های پیش‌فروش پایبند خواهد بود.

این در حالی است که در مورد مالیات سکه‌ در تیرماه سال جاری نیز بحث دریافت مطرح شد که در همان زمان هم مالیات‌گیری از سکه‌های پیش‌فروش مورد توافق قرار نگرفت و رد شد؛ چرا که این اعتقاد وجود داشت که اگر سکه‌ها طبق تعهد بانک مرکزی پرداخت نشود، این موجب بی‌اعتمادی شده و البته دلیلی هم برای این موضوع وجود ندارد، زیرا بانک مرکزی تضمین کرده بود که سکه‌ها را به طور فیزیکی و طبق قرارداد اولیه تحویل داده و مالیاتی از آن دریافت نکند. تاکنون نیز روند تحویل سکه‌ها بر همین اساس پیش رفته و صاحبان سکه‌های پیش‌فروش می‌توانند مطمئن باشند که تغییری در این روال ایجاد نخواهد شد.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    2 0
    فکر نمیکنند که چقدر از مردم ممکنه گرفتار اضطراب و بی خوابی بشن؟ فکر نمیکنن که باعث بیماریهای عصبی بشن؟ اینا خودشونو ژن مرغوب میدونن؟ همینجوری الکی میان حرف مفت میزنن. بنده خودم حتی یک عدد سکه ندارم و نخریده ام اما وقتی همسایه من و هموطن من اعصاب خراب داشته باشد حتما به من هم سرایت میکند.