پوشش لباس مدارس امسال ربطی به آموزش‌وپرورش بویراحمد ندارد

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت:رنگ لباس را ما با هماهنگی مدیران پیش بینی کردیم و از روانشاسان مرتبط با رنگ لباس کمک گرفتیم، پوشش لباس امسال ربطی به آموزش و پرورش ندارد ولی پیگیری های لازم را از طریق انجمن اولیا و مربیان انجام می دهیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،علی حسن زاده  در نشست خبری با خبرنگاران خاطر نشان کرد: پوشش لباس مدارس یکی از دغدغه های اصلی آموزش و پرورش و خانواده ها می باشد که آن را به صنف و صنعت و معدن واگذار کرده ایم.

علی حسن زاده  با بیان اینکه یکی از برنامه های اساسی آموزش و پرورش پروژه مهر است گفت: این پروژه از ۱۵ خرداد شروع و تا ۱۵ مهر به پایان می رسد و در این پروژه گروه پنج نفره ای داریم که فعالیت های اصلی مانند فضا و تجهیزات، کارهای در ارتباط با ساماندهی و سازماندهی آموزش و پرورش را رصد می کنند که فضا و تجهیز مدارس در شهر یاسوج بزرگترین و بدترین شرایط را بعد از مشکل تنش آبی دارد.

آموزش و پرورش بویراحمد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار داشت: از حدود ۵۰۰ مدرسه ای که در شهر یاسوج داریم نزدیک به ۱۰۳ مدرسه ما در زلزله های اخیر آسیب دیده اند، حدود ۵۶ مدرسه فرسوده و قدیمی با عمر بالای ۴۵ سال است، ۱۲ مدرسه کانکسی و ۲۸ ساختمان استیجاری داریم.

حسن زاده گفت: بعضی از فضاهایی را که در اختیار برخی از نهادها و ارگان ها داریم را با تعامل و مسالمت آمیز این فضاها را به آموزش و پرورش برمی گردانیم که بعضی از این فضاها در مرکز اصلی شهر هستند و حتی در سطح بسیار خوبی اجاره هستند.

وی افزود: در بحث سازماندهی نیروی انسانی از ۱۳ مردادماه سازماندهی شروع شده است و تا ۳ شهریور حدود ۴۸۰۰ فرهنگی را سازمان دهی می کنیم و بزرگترین چالش ما در سازماندهی در حوزه آموزش ابتدایی است که حدود ۱۸۰۰ نیرو در این حوزه داریم.
علی حسن زاده گفت: تکریم ارباب رجوع و فرهنگیان را در دستور کار قرار دادیم و اعلام کردیم بدون از خط و خطوط سیاسی افرادی که ۲۹ و ۳۰ سال سابقه کار دارند در معاونت و مدیریت در اولویت قرار می دهیم.

حسن زاده خاطر نشان کرد: حدود ۶۳ هزار ۴۰۰ دانش آموز در سال گذشته داشتیم پیش می شود تا ۶۷ هزار دانش آموز را در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ داشته باشیم که سالانه حدود ۳ تا ۴ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی شهر یاسوج اضافه می شودو شهر یاسوج بعد از شهر مشهد دومین شهر مهاجر پذیر می باشد.

وی گفت: امسال برای اولین بار در مراکز استان ها انتخاب و انتصاب مدیران به صورت پایلوت در مراکز استان ها انجام گرفت که در شهر ما با کمترین تنش صورت گرفت.

حسن زاده افزودا: مسال حدود ۸۰ دانش آموز رتبه زیر هزار داشتیم که به نسبت دیگر شهرها و استان ها این مورد بی نظیر بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: شهر یاسوج در خصوص نقل و انتقالات آموزش و پرورش بیشترین آسیب را می بیند .

علی حسن زاده بیان کرد : شاید شهرستان هایی که بیشترین مهاجر را میزبانی می کنند بیشترین جذب نیرو را نیز دارند.

حسن زاده ادامه داد : ما مجبوریم برای امروز نیروی خودمان را تامین کنیم تا مشکل کمبود نیرو نداشته باشیم اما برای آینده آسیب خواهیم دید و متاسفانه نقل و انتقالات از طریق وزارتخانه است و در اداره استان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید ۸ مدرسه افتتاح خواهد شد بیان کرد: از این تعداد دبیرستان فرهنگیان دخترانه است که توسط یک خیر ساخته می شود که در سبک بین المللی ساخته و تا ۱۵ شهریور به بهره برداری می رسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =