عده‌ای با غوغاسالاری و حاشیه‌سازی باعث عقب‌ماندگی استان آذربایجان‌غربی شده‌اند

استاندار آذربایجان غربی گفت: عده ای با غوغاسالاری و حاشیه سازی باعث عقب ماندگی استان شده اند؛ از مسئولین نظارتی و امنیتی میخواهم با این افراد به شدت برخورد کنند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی،محمدمهدی شهریاری در دوازدهمین جلسه شورای اداری استان که عصر یکشنبه در محل استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های دستگاههای اجرایی استان در سال ۹۶ گفت: امیدواریم در سال جدید با تلاش و همت بیشتر مدیران و مسئولان و همکاری و مشارکت خود مردم، شاهد رفع مشکلات اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم استان باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ بعنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال گفت: اگرچه هنوز مشکلات اقتصادی زیادی داریم اما خود نامگذاری سالجاری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری باعث کاهش بسیاری از مشکلات و مهار بحران شد.

شهریاری به اقدامات دولت در راستای اشتغالزایی برای جوانان نیز اشاره کرد و گفت: بعد از برجام کشور نفس دوباره ای کشید و دولت توانست با برنامه ریزی و اقدامات لازم، ضمن متوقف کردن رشد منفی اقتصاد کشور در بخش های زیادی نیز اشتغال ایجاد کند؛ اگرچه اقدامات انجام گرفته کافی نیست و باید با جدیت بیشتری ادامه یابد.

توجه ویژه به مساله نماز از دیگر تاکیدات مقام عالی استان در این جلسه بود.

وی در این ارتباط گفت: ابتدا به خودم و سپس به سایر مدیران تذکر می دهم که در وقت نماز، ملاقات یا جلسه ای برگزار نکنند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه به مسائل و مشکلات اساسی استان اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی استان ما این است که عده ای قلیل با غوغاسالاری، حاشیه سازی و سخنان غیراصولی، استان را به حاشیه می برند و باعث عقب ماندگی و فرار سرمایه از این استان می شوند.

شهریاری افزود: استان آذربایجان غربی مشکل دیگری ندارد، خداوند به این استان همه چیز از جمله نمعت آب، معدن و سایر مواهب طبیعی را عطا کرده است، اما چرا این استان نتوانسته به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند؟ علتش همین افرادی هستند که با حاشیه سازی به این استان ضربه می زنند.

وی تصریح کرد: اشخاصی با یک سایت و چند مخاطب و با تغذیه ای که خارج از کشور می شوند و هدایت عوامل بیگانه، رکیک ترین الفاظ و تهمت ها و توهین ها را به پیکره استانداری و استان وارد می کنند که لازم است با چنین اشخاصی شدیدا برخورد شود؛ در هر استان دیگری اگر چنین اتفاقی می افتاد، مدعی العموم با این افراد شدیدترین برخورد را می کرد.

شهریاری اضافه کرد: اینکه بنده به عنوان استاندار با چنین اشخاصی برخورد کنم درست نیست، از مسئولین نظارتی و امنیتی میخواهم که با چنین اشخاصی که استان را به حاشیه می برند به شدیدترین شکل ممکن برخورد کنند.

مقام عالی استان ادامه داد: همین افراد در چند روز اخیر گفته اند که استانداری در حال قلع و قمع مدیران است و از یک قوم خاص مدیران را منصوب می کند، در حالیکه چنین نیست و چند مدیر بازنشسته در حال رفتن هستند و مدیران جدیدی جایگزین می شوند. اما چرا این افراد اینکار را می کنند؟ علتش این است که این چنین اشخاصی چون افراد مورد نظرشان جزو گزینه های مدیریتی نیستند این حاشیه ها را درست می کنند.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید با این افراد که استان را دچار فقر، بیکاری، فساد و بدبختی کرده اند و باعث فرار سرمایه از این استان شده اند برخورد جدی صورت گیرد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام گرفته در راستای توسعه تجارت خارجی و توسعه صادرات استان اشاره کرد و گفت: در هفته های اخیر، میزبان سفرا، مسئولان و مقامات کشورهای مختلفی از جمله نخجوان، ترکیه، قبرس و اقلیم کردستان در جهت رایزنی برای توسعه همکاری های مشترک و گسترش مناسبات اقتصادی با این کشورها بوده ایم.

وی افزود: در تلاش هستیم سفرای دیگر کشورها از جمله روسیه که امکان ایجاد و توسعه روابط اقتصادی میان آذربایجان غربی و آن کشور وجود دارد را به استان دعوت کنیم.

مقام عالی استان اضافه کرد: متاسفانه استان آذربایجان غربی و ظرفیت های آن، آن طور که باید و شاید معرفی نشده است؛ برای تحقق این موضوع و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان، هیات هایی را از استان به کشورهای مختلف اروپایی و چین اعزام خواهیم کرد.

شهریاری گفت: سرمایه گذاران بسیاری نیز در این مدت برای فعالیت و سرمایه گذاری به استان آمده اند که یکی از این سرمایه گذاران متقاضی احداث کارخانه روی در استان بود که سال آتی انجام خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان و مردم شریف استان همکاری کنند و این افرادی که از تفرقه پراکنی و حاشیه سازی نان می خورند را از استان دور کنیم، بدون تردید و قطعا استان آذربایجان غربی با این توانایی هایی که دارد جزو پنج استان برتر اقتصادی کشور خواهد شد.

رضایتمندی مردم از دیگر مواردی بود که استاندار آذربایجان غربی آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و ما نوکر مردم هستیم، ولی متاسفانه مردم از عملکرد ما رضایت کامل ندارند؛ از مدیران می خواهم که بصورت ویژه پیگیر رفع مشکلات مردم باشند و در ملاقات های مردمی مشکلات آنها را بررسی و رفع کنند.

شهریاری، عدم هماهنگی و عدم وجود تعامل کافی میان دستگاههای اجرایی استان را از دیگر مشکلات استان عنوان کرد و گفت: برخی مشکلات هستند که به کمک دو یا سه دستگاه قابل حل است، از مدیران دستگاهها می خواهم برادرانه کنار هم بنشینند و با تعامل کافی اینگونه مشکلات را حل کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاههای مربوطه با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، نظارت مستمر و ویژه ای برای کنترل بازار و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت ها داشته باشند و با فرصت طلبانی که با احتکار بدنبال کسب سود بیشتر هستند برخورد نمایند.

نظارت جدی بر روند ارائه خدمات عمومی در شهرها و روستاها توسط مسئولان مربوطه و فرمانداران در شهرستان ها از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این جلسه بود.

شهریاری همچنین گفت: از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان می خواهم در انتصاب مدیران ادارات حتما هماهنگی لازم را با فرمانداران داشته باشند.

توجه جدی نسبت به حفظ بیت المال ( از جمله عدم استفاده از امکانات و خودروهای اداری برای مقاصد شخصی) بویژه در ایام نوروز، آماده سازی ترمینال ها و پایانه های مسافری، رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی عمومی، تامین روشنایی محورهای مواصلاتی، آمادگی دستگاههای ذیربط برای انجام اقدامات و ارائه خدمات در هرگونه تغییرات احتمالی آب و هوا، استقرار نیرو و تجهیز پایگاههای سلامت و ایمنی در محورهای مواصلاتی، پاکسازی حریم جاده ها و ورودی شهرها و آمادگی شرکت های خدمات رسان برای ارائه خدمات لازم به مردم از دیگر موارد مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

مقام عالی استان همچنین از مدیران ذیربط خواست آماده سازی اماکن پیش بینی شده برای اسکان مسافرین و رفع هرگونه مشکل دستگاههای خودپرداز بویژه در ایام نوروز را دستور کار قرار داده و همچنین نسبت به خدمات دهی رستوران های بین راهی و توزیع میوه شب عید نظارت کافی داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی در شهرستان ها افزود: علی رغم پیگیری های فرمانداران، برخی مدیران کل در شهرستان ها حضور پیدا نکرده اند که انتظار می رود این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد.

توزیع عادلانه آگهی های دولتی در بین روزنامه ها و نشریات استان دیگر موضوعی بود که استاندار آذربایجان غربی آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاههای دولتی که آگهی به روزنامه ها می دهند حتما عدالت را در توزیع این آگهی ها رعایت کنند تا این انتقاد درست که از سوی نشریات وجود دارد حل شود.

مقام عالی استان همچنین از دستگاههای ذیربط خواست استعلامات سرمایه گذاری را در اسرع وقت و در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های هدف در سفرهای نوروزی است، لازم است کلیپ هایی برای معرفی جاذبه های گردشگری استان تهیه و از صداوسیما پخش شود.

شهریاری افزود: ادارات در خریدها و حتی در پذیرایی ها و کادوهای اهدایی نیز از توليدات داخلی و صنایع دستی خود استان استفاده کنند.

وی همچنین گفت: دستگاه های اجرایی در مکاتبات اداری خود حتما نام کامل استان " آذربایجان غربی " را قید کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =