روابط عمومی جمعیت هلال احمر در خصوص واریز کمک هزینه خرید لوازم ضروری خانگی برای زلزله زدگان کرمانشاه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این اطلاعیه آمده است:

پس از تجمیع بانک‌های اطلاعاتی، نحوه هزینه‌کرد باقیمانده کمک‌ها به جمعیت هلال احمر برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، مورد بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شد. با شروع عملیات اجرایی این طرح، موارد زیر به اطلاع رسانه‌های جمعی و عموم مردم شریف ایران می رسد:

برای نخستین بار، ریالی از کمک‌های مردمی صرف وظایف ذاتی و امدادی هلال احمر نشده است.

میزان کمک‌های نقدی به حساب مشارکت‌های مردمی جمعیت هلال احمر نیز تاکنون از مرز 63 میلیارد تومان گذشته که تقریبا حدود سه برابر میزان کمک‌های مردمی در زلزله بزرگ قبلی است.

ابتدا خانواده هایی که عزیزی را از دست داده بودند به ازای هر فوتی مبلغ 5میلیون تومان دریافت کردند و خانواده‌هایی که در ایام بحرانی زلزله فرزندی نصیب شان شده بود نیز به همین مقدار هدیه دریافت کردند.

پیش از عید نوروز حدود 30.000 خانواده ای که خانه هایشان تقریبا بصورت کامل تخریب شده بود مبلغ 300 هزار تومان عیدی دریافت کردند.

با توجه به دردسترس بودن بانک اطلاعاتی خانوارهای آسیب دیده با شماره حساب سرپرست خانوار از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، کمک هزینه اقلام مذکور به حساب آنها واریز شود تا بتوانند برحسب نیاز خانواده خویش نسبت به خرید اجناس اقدام نمایند.

هزینه درنظر گرفته شده برای هر خانوار 2 میلیون تومان است.

واریز کمک هزینه خرید اقلام مذکور ( و یا سایر نیازهای مردم) از روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه برای 30 هزار خانواده ای که از سوی بنیاد مسکن به عنوان تخریبی نوع یک و دو شناسایی شده اند، آغاز شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =