جنگ جهانی قبایل؛ عامل اصلی یک‌بیستم شدن مردان در ۷ هزار سال پیش

حدود 7 هزار سال پیش اتفاق عجیبی در دنیا رخ داد که باعث شد تا جمعیت مردان یک‌بیستم شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، محققان دانشگاه استنفورد، دلیل فروپاشی را ناشی از جنگ‌های قبایلی می‌دانند که باعث شد تا کشتارهای وسیع رخ‌داده و نسل مردان دچار محدودیت شود. {لینک}

بقایای عصر نوسنگی در اروپا مربوط به 5500 سال پیش، چنین فرضیه‌ای را تائید می‌کند. شواهد مرتبط با کروموزوم Y نشان می‌دهد پس از کشتارهای جهانی قبیله‌ای در مقابل 17 زن، تنها یک مرد باقی می‌ماند. (کروموزوم Y از پدر به پسر منتقل می‌شود)

«تیان شین ژنگ» ، دانشجوی کارشناسی ارشد استنفورد و مسئول تحقیق مذکور در این زمینه گفت: تنگناهای ناگهانی جمعیت به‌خصوص در مورد مردان در چندین ناحیه دنیای قدیم، ازجمله آسیا، اروپا و افریقا رخ می‌دهد وبسیاری از مردان قبل از زادوولد می‌میرند که دلیل آن می‌تواند جنگ‌ها و کشتارهای وسیع باشد.

جزییات بیشتر در این باره را اینجا بخوانید.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    20 1
    از قدیم بی شوهری بوده پس.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    11 2
    خوش به حال مردهایی که باقی مونده بودن.....
    • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      1 9
      شما هم برو پیش متخصص.
  • دانشجو DE ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    0 4
    این داده ها، ذهن را سمت طوفان نوح علیه السلام میبرد. در کشتی نوح ع حدود هشتاد و چند نفر حضور داشتند که اگر نیمی از ایشان مرد بوده باشند، حدود ۴۰ تا ۵۰ مرد در کشتی بوده اند. نوح علیه السلام، سه پسر نجات یافته از طوفان داشت که بعد از طوفان و نهایتا نسل بشریت اکثرا از سه فرزند او باقی ماندند، به نام های سام و حام و یافث. پس نسل بشریت، اکثرا به ۳ مرد از بین حدود ۵۰ مرد موجود در کشتی بر می گردد که می شود نسبت ۱ به ۱۷. آن تنگنای جمعیتی که این داده ها نشان می دهد ممکن است بیانگر گسترش نسل بشریت پس از طوفان و نهایتا بیشتر از طریق سه پسر نوح علیه السلام بوده باشد والله اعلم.