شهر آیندهوون(اَیندهوفِن) در استان برابانت هلند اولین شهر جهان خواهد شد که به دلیل نداشتن آجرچین ماهر و باهدف کاهش هزینه، خانه‌های پیش‌ساخته با چاپ سه‌بعدی بنا خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از 5 خانه‌ای که با چاپگر سه‌بعدی (کوچک‌ترین خانه) ساخته می‌شود، پس از قرار دادن در سایت اجاره، بیش از 20 خواهان پیدا کرد که نشان می‌دهد مردمان شهری که کارخانجات فیلیپس در آنجا بنانهاده شده، عاشق فناوری‌های نوین هستند.{لینک}

نکته جالب اینکه این شهر آجرچین ماهر نداشته و یکی از راه‌هایی که به ذهن مقامات افتاد این بود که در این شهر جنوبی از چاپ سه‌بعدی برای رفع مشکل استفاده شود.

پروژه ساخت خانه‌های سه‌بعدی موسوم به «Project Milestone» توسط کمپانی Van Wijnen جلو می‌رود و به دلیل حضور آکادمی معروف طراحی در آیندهوون، قطعاً محصولات سه‌بعدی کیفیتی جهانی خواهد داشت.

فاز اول خانه‌های سه‌بعدی در Meerhoven نزدیک فرودگاه، تا سال 2019 تکمیل‌شده و به‌صورت سه‌خوابه به مشتریان تحویل داده می‌شود.

تیمی به رهبری Theo Salet که اولین پل سه‌بعدی جهان را در سال 2017 ساخت؛ این پروژه را راهبری فنی می‌کند که می‌تواند قواعد ساخت‌وساز در دنیا را عوض کند.

«Rudy van Gurp» مدیر کمپانی سازنده می‌گوید: تا 5 سال آینده چاپ سه‌بعدی در صنعت ساخت‌وساز حرف اول را خواهد زد.

خانه‌های سه‌بعدی شبیه خانه‌های گچی بوده و مردم این نوع نما را دوست دارند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =