تعطیلی بعضی از واحدهای صنعتی اجتناب‌ناپذیر است/ مشکلات واحدها را دسته بندی کردیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: نوع حمایت از واحدهای تولیدی متفاوت است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمدرضا صفی‌خانی گفت : تعطیلی بعضی از واحدهای صنعتی اجتناب‌ناپذیر است چراکه محصول آنها باید قابل رقابت باشد و اگر نتواند خود را با بازار وفق دهد، تعطیل خواهد شد.


وی با بیان اینکه مشکل بعضی از واحدهای استان به دلیل مشکلاتی است که در کشور وجود دارد، افزود: رکود مسکن تأثیر زیادی روی واحدهای سنگ ما داشته و یا تحریم‌ها از جمله واقعیاتی هستند که خیلی از تولیدی‌های ما با آنها روبرو هستند و منجر به کاهش ظرفیت تولید آنها شده است.

صفی‌خانی یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در تولید را بانک‌ها عنوان کرد و گفت: سود بالا و معوقات بانکی عواملی هستند که در قالب برنامه عملیاتی، این مشکلات به صورت کامل احصا شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: در سال 94 از واحدهای صنعتی شرکت شهرک‌ها پایش کاملی به عمل آمد که مشکلات را دسته‌بندی کردیم و به بررسی و حل یک به یک آنها پرداختیم.

وی گفت: در این راستا از مدیریت ارشد، دستگاه‌ها و بانک‌های استان نیز کمک گرفتیم و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات این واحدها بررسی و مرتفع شدند.

صفی‌خانی با اشاره به شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است و باید محصولی با قابلیت رقابت داشته باشیم، افزود: واحدهای صنعتی خوبی در استان داریم که نیاز به حمایت دارند تا در بحث تسهیلات متضرر نشوند و قیمت تمام شده تولیدشان بالا نرود.

این مسئول با بیان اینکه در دیگر موارد حمایتی نیز باید توجه ویژه‌ای به این واحدها شود، ادامه داد: نوع حمایت از واحدها با هم متفاوت است و استراتژی که امسال داریم و برنامه‌های راهبردی‌مان را در قالب این استراتژی عملیاتی می‌کنیم.

وی بیان کرد: حمایت از واحدهای صنعتی استان مخصوصا آنهایی که تولیداتشان از نیازمندی‌های استان است باید بالا برود.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی فعال خوبی در زمینه تولید دارو، لبنیات و مواد غذایی داریم، افزود: باید این واحدها به صورت هفتگی و ماهیانه رصد شوند و مواد اولیه آنها را تأمین کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: باید نیاز یک ساله و قطعات اولیه‌‌ای که دارند و وارداتی هستند را از هم اکنون جزو اولویت‌های وزارت صنعت باشند و هر چه سریع‌تر تأمین شوند تا در طول سال مشکلی در این رابطه نداشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =