میزان نوشت:رئیس«کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: اروپایی‌ها خواستار همکاری با ایران در حوزه‌های امنیتی، مقابله با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان هستند چرا که ایران کشوری است که رویکرد مشارکت‌جویانه آن جواب داده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به مذاکرات ایران با اتحادیه اروپا گفت: ایران یک کشور هدف نیست و یک کشور همکار است. اروپایی‌ها خواستار همکاری ایران در حوزه‌های امنیتی، مقابله با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان هستند چرا که ایران کشوری است که رویکرد مشارکت جویانه آن جواب داده است.

فلاحت پیشه

رئیس«کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» با اشاره به اینکه اروپایی‌ها مایل به همکاری با ایران هستند،تصریح کرد:ما اگر کشور هدف بودیم اروپایی‌ها خیلی زودتر از این‌ها ما را در مقابل آمریکا تنها می‌گذاشتند.

فلاحت‌پیشه در پاسخ به سوالی درباره تاثیر مخرب آمریکا در تعامل ایران و اروپا اظهار داشت: تمام توان آمریکا اثر گذاری بر ۲۰ الی ۲۳ درصد از اقتصاد در دنیاست. با این حال وقتی بازی بین عدد و رقمی می‌شود، ما هم می‌توانیم تا ۸۰ درصد مشکلات ناشی از عدم تعاملات اقتصادی در حوزه سیاست خارجی ایران را بدون آمریکا و در برجام رفع کنیم؛ البته به شرط اینکه طرف‌های ما حُسن نیت داشته باشند.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =