اسب‌ها هم چهره افراد را تشخیص می‌دهند هم احساسات‌ آن‌ها را به‌یاد می‌آورند

ایرنا به نقل از یونایتدپرس نوشت: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که اسب‌ها نه‌تنها می‌توانند چهره افراد را شناسایی کنند بلکه می‌توانند حالت احساسی چهره آن‌ها را نیز به یاد آورند.

 

محققان دانشگاه‌های ساسکس و پورتسموث در انگلیس در جریان این مطالعه به چند اسب اهلی تصاویری از افراد با چهره‌های خندان و عصبانی نشان دادند.

سپس محققان اسب‌ها را با افرادی که تصاویر آن‌ها را مشاهده کرده بودند، مواجه کردند اما این بار این افراد حالت احساسی خنثی (نه خندان و نه عصبانی) بر چهره داشتند.

محققان با کنترل حرکات چشم اسب‌ها در حین تماشایی افرادی که تصاویر آن‌ها را دیده بودند، متوجه شدند که اسب‌ها افرادی را که در عکس چهره عصبانی داشتند، بیشتر تهدیدکننده در نظر می‌گرفتند.

تحقیق قبلی نیز نشان داده بود که اسب‌ها با چشم‌چپ خود بر اشیاء یا حوادث منفی یا تهدیدکننده تمرکز می‌کنند زیرا نیم‌کره راست مغز آن‌ها مسئول ارزیابی خطر است.

در این مطالعه جدید محققان متوجه شدند اسب‌ها با استفاده از چشم‌چپ خود بر افرادی که در عکس چهره عصبانی داشتند، نگاه می‌کردند.

'کارن مک کامب' استاد دانشگاه ساسکس در یک بیانیه خبری اعلام کرد: موضوعی که در این مطالعه متوجه شدیم، این است که اسب‌ها نه‌تنها می‌توانند حالات احساسی انسان‌ها را بخوانند بلکه حتی می‌توانند در ملاقات بعدی با این افراد حالت قبلی احساسی آن‌ها را به یاد آورند و مهم‌تر اینکه رفتار خود را با توجه به حالت احساسی که از این افراد به یاد می‌آورند سازگار می‌کنند.

محققان پیش‌ازاین نشان داده بودند که اسب‌ها می‌توانند حالات احساسی انسان را شناسایی کنند اما یافته‌های مطالعه جدید که هفته جاری در مجله Current Biology منتشرشده است اولین یافته‌هایی است که نشان می‌دهد این پستانداران می‌توانند حالت احساسی مرتبط با چهره یک فرد را به یاد آورند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =