۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
ترامپ 60 دقیقه حمله کرد!

رئیس جمهوری آمریکا در برنامه 60 دقیقه روسیه، کره شمالی و حتی کاخ سفید را مورد تفقد و انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دونالد ترامپ در برنامه 60 دقیقه سی بی اس که شب گذشته مشروح آن منتشر شد به مباحث مهم سیاست خارجی ایالات متحده پرداخته است،وی در این گفتگو مانند همیشه مخالفان و موافقان و اعضای کاخ سفید را مورد انتقاد قرار داه است.

رئیس جمهور آمریکا در جریان مصاحبه‌ای که یکشنبه شب منتشر شد، تاکید کرد که رئیس جمهور روسیه احتمالا در ترورها و مسموم کردن‌ها دست داشته اما این اقدامات در آمریکا نبوده است "البته آنها نباید این کارها را انجام می‌دادند."

ونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان مصاحبه مفصلی با برنامه‌ "60 دقیقه‌" شبکه سی بی اس به مسائل مختلفی از جمله روابطش با کره شمالی، چین ، روسیه، کارمندانش در کاخ سفید و کابینه پرداخت.

ترامپ در پاسخ به سوال لسلی استال، مجری برنامه 60 دقیقه درباره‌ این اتهام که وی در انتقاد کردن از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بسیار محتاط است، گفت: شخصا معتقدم که من با پوتین بسیار جدی هستم. من نشستی با او داشتم.(اینجا)

ترامپ با اشاره به نشستش با پوتین در جریان یک کنفرانس خبری که در آن از تایید ارزیابی‌های دولت واشنگتن مبنی بر این که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی مداخله کرده امتناع کرد، گفت: این نشست یک نشست بسیار جدی بود و در عین حال یک نشست بسیار خوب نیز محسوب می‌شود.


برنامه 60 دقیقه سی بی است مصاحبه با ترامپ

 

مداخله روسیه در انتخابات 2016

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی مداخله کرده یا خیر؟ گفت: فکر نمی‌کنم که فقط روسیه این کار را کرده باشد.

وی افزود: آنها مداخله کردند اما فکر می‌کنم چین نیز مداخله کرده است. و دیگر کشورها نیز در مداخله در آن انتخابات دست داشتند. صریحا باید بگویم که به نظر من چین مشکل بزرگتری است.(اینجا)

کره شمالی

به گزارش ایسنا که مشروح این مصاحبه را منتشر کرده است، ترامپ در پاسخ به این اظهارات که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را قبول دارد، گفت: من کاملا از نقض‌های حقوق بشری که چین انجام داده مطلع هستم اما تلاش‌های رهبر کره شمالی منجر به تهدیدات کمتر علیه آمریکا شده است.

وی افزود:‌ بدون شک من از همه این مسائل مطلع هستم. من بچه نیستم و تمامی این مسائل را می‌بینم. کیم جونگ اون هر چه می‌خواهد باشد من در کنار او هستم و از او انرژی خوبی می‌گیرم. من با او ارتباط خوبی دارم. نگاه کنید که دیگر خبری از تهدیدات وحشتناک کره شمالی نیست.

ترامپ همچنین پذیرفت، نمیتواند تایید کند که کره شمالی برنامه های موشکی و هسته ای خود را متوقف کرده است.

او در اظهار نظر درباره این که آیا درست است که کره شمالی حتی یک عدد از سلاح های هسته ای خود را کنار نگذاشته و ممکن است مجددا موشکهای بیشتر بسازد گفت: هیچ کس حقیقتا نمی داند.

او گفت: در این مدت آنها حتی یک موشک و راکت تست نکرده اند. آنها قطعا آزمایش هسته ای انجام نداده اند زیرا که سریعا میتوان آن را فهمید چرا که باعث تکان در زمین می شود. و هم اکنون ما با یکدیگر رابطه برقرار کرده ایم.

تجارت چین

ترامپ گفت، ممکن است تعرفه‌های بیشتری بر چین اعمال کند.

در حالی که آمریکا تاکنون تعرفه‌هایی به ارزش 250 میلیارد دلار علیه چین اعمال کرده اما ترامپ ماه گذشته تهدید کرد که اگر پکن بخواهد علیه کشاورزان آمریکایی و دیگر صنایع دست به اقدامات تلافی‌جویانه بزند تعرفه‌های بیشتری بر چین اعمال خواهد کرد.

ترامپ گفت: آنها می‌خواهند مذاکره کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماده مذاکره با چین است یا خیر؟ گفت: من ارتباط خوبی با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین دارم. فکر نمی‌کنم که ادامه این روند ضروری باشد. من به شی گفتم که ما نمی‌توانیم 500 میلیارد دلار در سال به شکل تجارت و دیگر مسائل به چین بدهیم و به او گفتم که ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و به هیچوجه این کار را انجام نخواهیم داد.

ترامپ افزود: ما تلاش نمی‌کنیم تا چین را به یک رکود اقتصادی بکشانیم. اگر چه آنها طی 4 ماه 32 درصد کاهش و رکود اقتصادی داشتند اما ما خواستار چنین چیزی نیستیم. ما می‌خواهیم آنها درباره‌ توافقی عادلانه با ما مذاکره کنند. ما می‌خواهیم آنها بازارهای خود را باز کنند، درست همان طوری که بازارهای ما باز هستند.

برنامه 60 دقیقه سی بی است مصاحبه با ترامپ

تحقیقات مولر

ترامپ در پاسخ به این که آیا متعهد می‌شود تا از مداخله در تحقیقات رابط مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 میلادی امتناع کند، پاسخی نداد اما تاکید کرد که هیچ تبانی در این موضوع وجود نداشته است.

ترامپ گفت: من متعهد هیچ چیزی نمی‌شوم. اما به شما می‌گویم که قصد انجام این کار را ندارم. به نظر من این یک تحقیقات کاملا ناعادلانه است چرا که به هیچ وجه هیچ تبانی در کار نبوده است.

وی افزود: هیچ تبانی وجود ندارد من نمی‌خواهم متعهد شوم. چرا باید به شما تعهد بدهم؟ اگر بخواهم تعهد دهم تعهد خواهم داد اما مجبور نیستم به شما تعهد بدهم! اما قصد مداخله در این تحقیقات را نیز ندارم.

بی اعتمادی به کاخ سفید

ترامپ درخصوص اظهارات ملانیا ترامپ، همسرش مبنی بر این که معاونین غیر قابل اعتمادی در کاخ سفید وجود دارند نیز گفت: من نیز همین احساس را دارم. من به هیچ کس در کاخ سفید اعتماد ندارم و با شما کاملا صادق هستم.

وی افزود: من معمولا محافظت شده هستم. اما این به این معنا نیست که به همگان در کاخ سفید اعتماد دارم. من بچه نیستم، این یک کار بسیار سخت و دشوار است. کاخ سفید یک مکان خشن است. واشنگتن نیز یک شهر خشن و ظالم است. حملات، بد گویی‌ها و غیبت‌ها در این جا بسیار است اما می‌دانید من در اینجا بسیار راحت هستم!

زندگی در سیاست

ترامپ در پاسخ به این سوال که از وقتی که رئیس جمهور آمریکا شده چه چیزی یاد گرفته و چه چیزی بیشتر از همه وی را متعجب کرده و آن هم ترامپی که تا قبل از ورود به کاخ سفید هرگز پست سیاسی نداشته و از جو سیاسی در واشنگتن انتقاد می‌کرده، گفت: همیشه عادت داشتم و می‌گفتم که سفت و سخت‌ترین مردم ملاکان منهتن هستند اما الان می‌گویم که آنها کودکانی بیش نیستند. به نظر من الان سفت و سختترین مردم افراد سیاسی هستند.  این فریبنده‌ترین و ظالم‌ترین شغل در جهان است؛ جهانی فریبنده که مملو از دروغ، حیله و فریب است.

 

برنامه 60 دقیقه سی بی است مصاحبه با ترامپ

 

تغییر آب و هوایی

ترامپ در پاسخ به این که آیا فکر می‌کند تغییرات آب و هوایی دروغی بیش نیست، گفت: به نظر من اتفاقی در حال وقوع است. چیزی در حال تغییر است اما مجددا به مسیر اولیه خود باز خواهد گشت. به نظر من این یک دروغ نیست. فکر می‌کنم که احتمالا یک تغییر به وجود می‌آید اما نمی‌دانم که آیا این تغییر ساخته دست بشر است یا خیر. تنها می‌توانم به شما بگویم که نمی‌خواهم تریلیون‌ها دلار خرج کنم. نمی‌خواهم میلیون‌ها میلیون شغل را از دست بدهم. نمی‌خواهم که  متحمل ضرری شوم.

وی افزود: من تغییرات آب و هوا را رد نمی‌کنم اما این تغییرات می‌تواند مجددا به مسیر اولیه خود بازگردد. ما میلیون‌ها سال است که درباره‌ این مساله صحبت می‌کنیم. آنها می‌گویند که ما طوفان‌هایی داشتیم که به مراتب از طوفان مایکل بدتر بوده‌اند.

وی درباره‌ دانشمندانی که گفته‌اند تغییر آب و هوا بدتر از همیشه خواهد بود نیز گفت: شما باید این دانشمندان را به من نشان دهید، چرا که آنها یک برنامه سیاسی بسیار بزرگ دارند.

مسخره کردن بلازیفورد


ترامپ درباره‌ مسخره کردن کریستین بلازیفورد، استاد روانشناسی دانشگاهی در کالیفرنیا که برت کاوانا، عضو دیوان عالی آمریکا را با آزار جنسی متهم کرد، گفت:
شیوه‌ای که با برت کاوانا برخورد شد عامل بزرگی در انتخابات میان دوره‌ای است. آیا نمی‌بینید که چه بلایی بر سر انتخابات می‌آید؟!

وی در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است در سخنرانی در میسیسیپی با احترام با بلازیفورد برخورد کرده یا خیر؟ گفت: به نظر من کاملا با کریستین بلازیفورد با احترام رفتار کردم.

ترامپ در پاسخ به این سوال که ظاهرا در جریان سخنرانی‌اش فورد را به دروغ‌گویی متهم کرده، گفت:
وارد این مساله نمی‌شوم چرا که ما پیروز شدیم، دیگر موضوعات مهم نیستند، ما پیروز شدیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    37 3
    اقاجان حمله كرده هر چي كرده به عنوان بالاترين مقام يك كشور جلوي دوربين يك خبرنگار نشسته و شان خود را فراتر از پاسخگويي ندانسته
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    23 24
    جالب بود. دوبار در مصاحبه اش تاکید کرده که من بچه نیستم. بنظرم حسابی کم آورده و محیط کاخ سفید کاملا او را ترسانده
    • مهدی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
      23 18
      اتفاقا کاملا برعکس، ترامپ نشان داده در این مصاحبه که اعتماد به نفس بالایی دارد و فوق العاده شجاع و نترس است و کاملا مسلط بر اوضاع. ایالات متحده آمریکا تا به حال کمتر پیش آمده که چنین رئیس جمهوری داشته باشد. کسی که استقلال رای دارد و خود را زیاد درگیر بازی های جناحی و سیاسی نمی کند و کاری را انجام می دهد که به نظرش درست است فارغ از هیاهو و جنجالی که رسانه ها به راه می اندازند.